Amalkan Incha Oil (Sacha Inchi Oil) Untuk Tubuh Badan Lebih Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Apa khabar rakan-rakan dan pembaca sekalian? Okay, kali ini aku nak kongsikan dengan anda semua satu produk yang sangat bagus untuk kita. Produk apa? Ya, produk yang aku nak kongsikan adalah Sacha Inchi Oil. Mesti ramai yang belum tahu kegunaan dan apa faedah pengambilan Sacha Inchi Oil ni kan? Okay, aku akan kongsikan dan terangkan secara satu-persatu kepada anda! Jadi, teruskan membaca ya. ✌😎


INCHAWAY | SACHA INCHI OIL

Sacha Inchi Oil dibawakan oleh Inchaway. Mengenai Inchaway, syarikat ini telah telah ditubuhkan di Singapura pada tahun 2016, dan kini mempunyai kilang di Johor sebesar 43,000 kaki. Selain itu, mereka juga mempunyai ladang pokok Sacha Inchi sebesar 1,000 ekar dan ladang tersebut tidak menggunakan sebarang baja kimia dan racun perosak!


APA ITU INCHA OIL?


Sacha Inci merupakan pohon yang kebanyakannya ditanam di Hutan Hujan Amazon di Amerika Selatan. Biji Sacha Inchi adalah sangat kaya dengan pelbagai nutrient! Sebanyak 92% daripada Incha Oil terdiri daripada Omega 3,6, dan 9, di mana 42% -38% daripada Omega 3 adalah sama dengan nisbah Omega 6 di dalamnya.

Nisbah bagi Omega 3, 6 dan 9 di dalam Incha Oil adalah nisbah yang sangat baik, nisbah yang diperlukan untuk penyerapan yang lebih berkesan kepada tubuh badan kita. Dalam banyak-banyak produk menggunakan minyak, Incha Oil mengandungi kandungan paling tinggi Vitamin E.




APAKAH MANFAAT SACHA INCHI OIL?

Sumber ] Manfaat Sacha Inchi Oil (Minyak Sacha Inchi) sebenarnya sangat banyak. Jadi, dibawah aku senaraikan beberapa manfaat yang anda akan dapat bila mana mencuba dan menggunakan Sacha Incha Oil secara konsisten.

Sacha inchi kaya dengan omega-3, omega-6, dan omega-9. Ia juga mengandungi vitamin A dan E, menjadikannya sumber antioksidan yang bagus. Antara manfaat pengambilan minyak sacha inchi secara teratur adalah:

Mengawal kolestrol
Kandungan asid lemak omega-3, omega-6, dan omega-9 yang ada membantu dalam merendahkan tahap kolestrol LDL (Low Density Lipoprotein, terlalu banyak akan membahayakan kesihatan) dan meningkatkan kolestrol HDL (High Density Lipoproteins, baik untuk kesihatan).

Mengekalkan kesihatan mental
Asid amino tryptophan yang terkandung dalam sacha inchi meningkatkan pengeluaran hormon serotonin yang dikenal sebagai hormon penstabil mood. Ini amat membantu dalam mengekalkan kesihatan mental.

Meningkatkan fungsi otak
Lebih kurang 60% kandungan otak kita adalah lemak. Bermaksud kita memerlukan lemak yang sihat dari sumber makanan seperti Sacha Inchi untuk membina membran sel otak dan menyuburkan sel-sel otak kita.

Pengambilan omega-3 dapat meningkatkan konsentrasi dan mengurangkan keradangan otak yang menyebabkan masalah keletihan, kemurungan, dan ingatan.

Mengawal berat badan
Tubuh manusia akan mengeluarkan hormon kortisol apabila mengalami tekanan untuk mengawal tekanan darah dan tahap insulin. Tetapi kortisol berlebih akan menyebabkan kita ingin makan secara berlebihan terutamanya makanan manis.

Omega-3 terbukti dapat mengawal kortisol. Maka selera kita juga lebih terkawal.

Mengekalkan kesihatan jantung
Aliran dan tekanan darah yang baik dan tahap kolesterol yang terkawal pastinya memberi kesan bagus kepada kesihatan jantung.

Mengelak diabetes
Omega-3 yang ada turut mengawal tahap glukosa, sekaligus boleh mengelakkan diabetes.

Meningkatkan kekuatan tulang
Kandungan omega-3 membantu tubuh menyerap kalsium secara optimum, sekaligus meningkatkan kepadatan tulang dan mengelakkan penyakit tulang seperti osteoporosis.

Melancarkan kesihatan mata
Vitamin E, A dan omega yang ada melancarkan pandangan dan mengekalkan kesihatan mata.

Mengurangkan sakit sendi
Kandungan nutrisi yang ada turut membantu dalam mengurangkan sakit sendi dan rheumatoid arthritis. Bagi menambahkan lagi manfaat, anda boleh mencampurkan minyak sacha inchi dengan halia.

Mencantikkan kulit dan rambut
Omega3 dan vitamin E memainkan peranan penting untuk manfaat ini. Ia membantu dalam mengawal pengeluaran minyak pada kulit dan rambut, mengekalkan keanjalan kulit, membekalkan hidrasi kepada kulit dan rambut, melindungi kulit dan rambut daripada sinar matahari, dan memperbaiki kerosakan kulit dan rambut yang ada.

Terdapat pelbagai lagi manfaat sacha inchi yang lain, namun manfaat-manfaat yang disenaraikan di atas merupakan manfaat asas ‘super food’ tersebut. Secara keseluruhannya, sacha inchi meningkatkan tahap kesihatan dan imuniti seseorang.

CARA PENGAMBILAN

Cara mengambilnya sangat mudah. Setiap sachet mengandungi 3ml Sacha Inchi Oil. Ambil setiap pagi selepas anda bersarapan.  Macam aku sendiri, aku kebiasaannya akan masukkan sekali Sacha Inchi Oil ke dalam teh hijau. Aku memang akan minum teh hijau setiap pagi, jadi aku sekalikan kedua-duanya.

Jadi aku nak cerita sedikit perubahan yang aku alami selepas amalkan Sacha Inchi Oil ni. Antara perubahannya adalah aku dah tak sengal-sengal badan. Rasa macam cergas, nak buat kerja pun rasa sihat. Kalau tak sebelum-sebelum ni memang lenguh-lenguh badan.

Selain itu, bila aku makan,proses nak membuang berjalan sangat lancar. Senang nak melawaskan makanan. Bnayak jugak preubahan positif yang aku nampak, yang paling penting kena konsisten dalam pengambilan. 

CARA PEMBELIAN

Harga yang ditawarkan adalah RM298.00 untuk bukan ahli, manakala untuk ahli adalah berharga RM260.00 sahaja.

Jika anda berminat untuk mencuba, anda boleh memesan terus di https://healthtalks.wasap.my atau www.facebook.com/HealthTalkInc dan anda bakal mendapat :-

👉Free delivery within Malaysia (worth RM 10+)
👉Free membership (worth RM10+)
👉Free additional 15 sachets (worth RM50+)

Sekian

25 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. boleh mngekalkan kesihatan mental tu menarik betul

    ReplyDelete
  2. wah bagus la. banyak jugak khasiat die kan. menarik..tak pernah tahu pun ada pokok tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah, saya pun sebelum ni tak tahu jugak pasal pokok ni. :)

      Delete
  3. Ingatkan bunga lawang tadi..Macam bunga lawang.

    ReplyDelete
  4. Sacha Inchi Oil tu tak sangka ada banyak manfaat. Senang bila dalam sachet ni kan. Akak tengah cuba garlic dengan olive oil tiap pg. Boleh lah cuba Sacha Inchi pula. Nampak macam best.

    ReplyDelete
  5. 1st time yanie dengar pasal produk Sacha Inchi Oil.. bagus produknya sebab ada omega-3, omega-6, dan omega-9. Boleh try nanti.

    yanieyusuf.com

    ReplyDelete
  6. wah macam korean dah CHICHHA! hahahahaha bagusnya produk ni banyak khasiat . first time tau ni haahah bleh la suggest nanti

    ReplyDelete
  7. Ooo baru tau pasal incha oil dan baru tau gak kebaikan dia. Produk terbaru di pasaran Malaysia la ni ek

    ReplyDelete
  8. wow i love this! very traditional and looks very effective.

    ReplyDelete
  9. Rawlins pernah baca berkenaan manfaat Sacha Inchi nie. No wonder harganya begitu kan sebab banyak manfaatnya untuk kesihatan dalaman

    ReplyDelete
  10. Serious tak pernah dengar pasal minyak ni. Banyak khasiat dia, ya.

    ReplyDelete
  11. Banyak manfaat dia.. Apa rasa dia erk.. Senang jenis sachet terus minum je macam ni.. Takyah bancuh2

    ReplyDelete
  12. Byk manfaat sacha inchi ni ye. Tgk mcm2 nutriebt yabg boleh dapat dr buah. Which is good for health. 😊

    ReplyDelete
  13. Baru tahu pasal ni. Thank you sharing. Menarik fungsi dia

    ReplyDelete
  14. Amacam? hehehehe bagus tau Inchaway ni, Sis minum dia lawas gilerr...dan terbaru ada perasa baru..rasa kacang... minum direct je terus senang nak telan...

    ReplyDelete
  15. First time dengar pasal buah ni. Nampak menarik minyak ni.. nanti boleh cuba

    ReplyDelete
  16. Pertama kali dengar tentang minyak ni. Menarik packaging nya. Dah disediakan dalam sachet, senang nak guna.

    ReplyDelete
  17. Selalunya ingatkan Omega ni daripada ikan sahaja, baru hari ini tahu yang Sacha Inchi ni pun kaya dengan Omega yang sememangnya kita tahu fungsi dia baik untuk kesihatan kita.. Thanks for sharing this ya..

    ReplyDelete
  18. Banyak juga kelebihan produk nie rupanya.. AM pun nak cuba juga la.. sbb ada sejarah latar belakang keluarga yg punyai masalah jantung.. better cegah dr awal kan..

    ReplyDelete
  19. First time dengar Incha Oil ni. Rasa tertarik pulak nak cuba. Biasanya kalau bahan yang bagus buat makanan atau minuman kesihatan ni, ada je orang buat buat skincare sekali. Rasa2 ada tak? Hehe

    ReplyDelete
  20. Ramai review bagus untuk lawas pembuangan. Banyak juga benefits dari rambut hingga ke sendi tulang semua.

    ReplyDelete
  21. Banyak gak manfaat Sacha Inchi Oil ni utk kesihatan mmg elok amalkan

    ReplyDelete
  22. Macam mana cara pemakanan ni. Telan terus ke bancuh dgn air. 1 lagi soalan.. Knp ada yg jual dlm bentuk kapsul. Hrp ada jawapan. Tq.

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post