Khas Untuk Lepasan SPM



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Entry ini khas untuk Lepasan SPM. Mesti ada yang tengah memikirkan mahu sambung ke mana? atau "Dimana aku nak pilih untuk sambung study?" "Universiti mana yang bagus??","Susahlah kalau amik asasi,semua budak pandai.", "Apalah sangat diploma tuh..", "Form 6 ni macam budak sekolah je."
Ini adalah nasihat atau benda penting yang perlu anda tengok.
Yang Pertama:-




Ini adalah rahsia-rahsia untuk orang yang gagal. Anda perlu pastikan bahawa anda tidak mempunyai semua sifat rahsia ini di dalam diri anda.
Yang Keduanya :- 


Kenali diri anda,ketahui kekuatan anda dan kelemahan anda. Ketahui bidang yang sesuai untuk anda.Ketahui juga segala-galanya dahulu.
Yang Ketiganya :- 


Ketahui pilihan laluan selepas SPM anda.
Yang Kelima :-


Ketahui perbandingan antara setiap cabang pembelajaran yang akan anda pilih.Buat pilihan yang bijak.
Yang Terakhir :- 


Tawakal dan berserah diri kepada Yang Maha Esa.

Ketentuan yang telah ditetapkanNya adalah yang terbaik. Terima dan yakin dengan segala yang ditetapkan.In shaa Allah,anda pasti akan berjaya.
Walau dimana pun anda berada,proses belajar tetap berlaku.Apa yang penting sentiasa bersemangat untuk maju ke depan.Pedulikan apa yang orang lain nak kata,yang penting diri kita sendiri.
Sekian.

Sumber : Halatuju

9 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post