Dua Persoalan : Handphone + Obesiti



Persoalan Pertama :-

Yang mana satukah adalah hanphone anda yang pertama??

Masih angah ingat,phone pertama yang angah tengok adalah henset milik ayah angah.Motorola yang mempunyai antena.Lawak pulak kalau nak diingatkan balik.Rasanya ketika itu angah masih di sekolah rendah.
Kemudian orang kedua yang mempunya henset di rumah angah adalah mak angah.Iaitu henset Nokia 3310.Ketika itu hanya mak dan ayah angah sahaja yang mempunyai henset. Beberapa tahun kemudian,kakak angah pula yang mendapat telefon bimbit.Akhirnya pada hujung tahun 2012,angah sendiri pulak yang dapat phone sendiri. 
Sekarang dalam family angah,hanya adik angah yang darjah 5 sahaja yang masih belum mempunyai henset sendiri.Kalau dulu,semua henset tekan-tekan..tapi sekarang semuanya touch screen.Memang hebat. Apa yang dapat dilihat,perubahan henset di dalam family angah turut mengikut trend semasa. :D 
Bagaimana pula dengan anda??Apakah jenis henset yang pertama anda gunakan??Dan pada bila??Jom kongsikan.. 

Persoalan Kedua :-
Malaysia Negara Tergemuk di Asia Tenggara?? 

Sungguh tidak disangka apabila Malaysia dinobatkan sebagai negara paling tinggi rakyatnya mempunyai berat berlebihan.Dari sudut positif,ia menunjukan bahawa rakyat Malaysia banyak makan + mempunyai rezeki yang banyak serta harta yang melimpah ruah berbanding negara lain.
Manakala dari sudut negatif pula,ia menunjukkan bahawa rakyat Malaysia sangat malas untuk bersenam.Anda boleh tengok sendiri apabila berjalan di sebuah pasar malam.Rata-rata ramai yang mengalami penyakit obesiti. 
 Kesihatan amat penting.Orang selalu mengatakan bahawa orang yang berbadan besar + obesiti ini adalah orang yang sihat.Tetapi sebenarnya orang yang sihat dalam erti kata yang sebenar adalah orang yang mementingkan kesihatan dari segala aspek.
Sekian 

6 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. first mobile phone k lily erricson, masa tu baru keje. so mampu beli yg tu je lah

    ReplyDelete
  2. zam pakai alcatel masa mula2 nk kenal hp! hehe

    ReplyDelete
  3. hp pertama sy nokia,umur dpt masa form 2..haha..

    ReplyDelete
  4. Hp pertama akak 3315..hehe..

    ReplyDelete
  5. handphone 1st yang motorola no 4 tu...hahahaha kelakar je rupe...

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post