"Apa bising-bising ni?



Assalamualaikum dan salam sejahtera.




Suatu kejadian yang begitu memeranjatkan angah. Di suatu hari,angah sedang berlatih main alat muzik di belakang rumah.Bukannya apa,kalau angah main di depan rumah,akan ramai orang yang tunggu dan tengok,sepertinya angah sedang buat show.


Jadi angah rasa lebih baik angah prektis di belakang rumah. Biasalah,rumah teres,mesti belakang rumah kita bertemu dengan belakang rumah jiran kita. Sedang angah asyik berlatih..
PAMM PUMM PRANGG

Pintu rumah jiran angah ditutup dengan kuat. Kemudian dengar suara.. "Apa bising-bising ni?Ganggu orang je la!" Dan perasaan angah ketika itu,apahal jiran ni? Aku bukannya main dalam rumah hg,pastu nak kalut-kalut pasai aku pulak.
Tapi angah tak berani nak cakap kuat-kuat,sebab jiran kan,nanti bergaduh pulak. Angah tak rasa perbuatan angah tu mengganggu orang,sebab time tu dah petang,budak2 pergi main kat luar rumah. Jadi angah tak ganggu sesiapa pun.
Mungkin dia tak suka orang main muzik kut. Entahlah,sekarang ni,macam-macam perangai manusia ada. Malas nak fikir,angah terus prektis macam biasa. Dan biarkan apa orang nak kata. Senang cerita,nak jadi jiran yg baik,kena memahami jiran-jiran anda. Kalau tak,buat rumah atas bukit,so jiran-jiran anda takde. 
 Sekian.

6 comments:

  1. Maaf tanye, main muzik ape? And kuat sangat tak?
    http://drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. main yg dalam gambar tu. tak kuat mana pun, lagipun prektis,bukan sesaja main.

      Delete
  2. Aik? Main muzik slow2 pun dikata bising? Maybe jiran DJH org berusia kot. Org tua2 ni mmg xsuke diganggu. Dia suke suasane krik krik je.

    ReplyDelete
  3. mungkin jiran tu tengah sakit gigi..tak pun sakit kepala..haa

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Powered by Blogger.