Sakit Tekak : Practice


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Hari ni just nak update tentang apa yang angah buat untuk hari ini. Memandangkan esok iaitu hari isnin merupakan tarikh untuk angah dan rakan sekelas menduduki exam tradisional,makanya hari ini memerlukan angah untuk prektis sehabis baik.
Tetapi yang merungsingkan angah adalah,untuk exam kali ini,angah kena main FLUTE iaitu sejenis alat yang ditiup. Angah perlu memainkan alat ini bersama-sama rakan yang lain dalam bentuk ensemble muzik melayu asli.
Lagu-lagu yang akan dimainkan oleh kumpulan angah adalah Hati Kama nyanyian Siti Nurhaliza dan Noraniza Idris,kemudian lagu Ya Maulai nyanyian Siti Nurhaliza dan juga lagu terakhir iaitu Tidurlah Nanda nyanyian Normadiah.
Disebabkan angah hanya berlatih flute hanya ketika nak exam sahaja,jadi ianya agak sukar untuk angah dapatkan rentak dan juga rhythm yang betul.Sebab apa? Angah kena belajar main flute dahulu. Sememangnya angah tak pernah terfikir yang angah akan bermain flute,tetapi rupanya untuk exam kali ini angah kena main flute.
Apa-apapun angah harapkan dapat buat yang terbaik esok hari. Tolong doakan angah ye! :D 
 
 

1 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Good luck.. all de best :D

    anyway kalau Misaki pandai main flute, teringin nak main lagu2 tradisional Cina dgn Japan XD mesti sedap :3 mwahahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post