CLARINET : Alat Muzik Orkestra ..



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

clarinet , malaysian , music

Rasanya sudah lama angah tak ceritakan tentang CLARINET. Di dalam gambar di atas , ialah beberapa jenis clarinet yang terdapat di muka bumi ini. Ya , angah belajar main clarinet ketika di universiti. Semuanya bermula ketika di semester pertama , apabila setiap pelajar semestinya mempunyai satu instrument wajib. Jadi , angah memilih Clarinet.
Dalam banyak -banyak jenis clarinet dalam gambar diatas,yang angah pernah main hanyalah Bb Clarinet dan juga Bass Clarinet. Hanya dua itu sahaja , kerana alat clarinet yang lain , angah tak pernah jumpa lagi. Mungkin suatu hari nanti angah akan cuba segala jenis clarinet yang ada.
Sebenarnya , Clarinet bukanlah alat muzik orkestra pertama yang angah kenal dan belajar main. Banyak lagi instrument yang angah dah belajar , tetapi buat masa sekarang ,angah kena fokuskan pembelajaran untuk clarinet dahulu. In shaa Allah  , di penghujung semester 5 akan datang , angah akan mengadakan satu showcase untuk project akhir.

Sekian. 

2 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. fuh...bab muzik ni agak fail. masa sekolah saya hanya main drum yang paling besar ja. itu paling senang.

    ReplyDelete
  2. teringat dulu kawan main ni . time sekolah dulu pernah join orchestra

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post