Ekpedisi Seram + Menarik


Assalamualaikum dan salam sejahtera






Pada beberapa hari yang lalu , angah dan rakan-rakan telah membuat satu ekspedisi di waktu malam. Ia ialah bertujuan untuk menghabiskan masa sebelum bercuti. Ekspedisi ini telah disertai seramai 5 orang sahaja. Banyak perkara menarik telah berlaku sepanjang malam tersebut.

Tempat pertama yang dikunjungi ialah , rumah Dr Frenzy , seperti yang sedia maklum , rumah Dr Frenzy sememangnya agak popular di kalangan rakyat Malaysia yang berada di lembah Klang. Rumah tersebu terletak berdekatan dengan Zoo Negara. Setibanya di sana pada jam 2 pagi, kami terus sahaja turun daripada kereta. Kemudian , melihat keadaan sekeliling. Keadaan agak seram , kami sekadar berada di hadapan pintu masuk sahaja , memandangkan kawasan di dalam lebih gelap. Setelah beberapa minit berada di kawasan itu , memerhati dan mendengar , kami meneruskan perjalanan ke tempat seterusnya.

Perjalanan seterusnya ialah di Gate Belakang Zoo Negara. Ia terletak berdekatan denga lokasi pertama. Apa yang menariknya ialah susana di tempat ini lebih menyeramkan , kerana suasana yang lebih gelap. Pintu tersebut terletak berdekatan dengan rumah orang. Tetapi suasana seram masih lagi berada di setiap seorang daripada kami. Setelah samapai , kami semua turun dan berjalanan di kawasan sekitar, Ketiadaan lampu suluh amat menyedihkan. Kerana sukar untuk melihat apa - apa dengan ketiadaan lampu suluh. Akhirnya setelah menyedari kehadiran sesuatu , kami segera beredar dari kawasan itu.


Lokasi ketiga tidaklah menyeramkan , kerana jam sudah menunjukkan sudah pukul 4 pagi , kami berada di Dataran Merdeka , Kuala Lumpur. Masih ramai lagi orang yang berada di dataran tersebut. Ada pengunjung yang sednag berdating , lepak , dan ada jugak yang sedang baring di tengah padang! Setelah beberapa minit , melihat kecantikan binaan manusia ,kami beredar ke lokasi terakhir.


Perjalanan dari Dataran Merdeka ke Putrajaya , memakan masa yang agak lama. Tetapi alhamdulillah , akhirnya kami sampai juga di Putrajaya dalam jam 5 pagi. Suasananya sangat aman. Tidak banyak kereta langsung , cuma yang banyak dilihat ialah lampu-lampu yang bergemerlapan. Sangat cantik!! Setealah itu , kami berehat di hadapan bangunan Perbadanan Putrajaya yang berhadapan dengan Istana Kehakiman. Kawasan tersebut sangat cantik.

Setelah jam menunjukkan pukul 7 pagi , kami beredar ke Shah Alam. Memandangkan angah akan pulang ke Kulim , maka selesai sudah ekpedisi kami. 

Kesimpulannya , pelbagai perkara menarik telah berlaku , tetapi untuk ekdpedisi kali ini,angah berasa kurang seronok ,kerana elemen seram agak kurang. Di aktiviti sebelum ini, lebih banyak tempat2 seram yang dikunjungi , mungkin di masa akan datang , kami akan ke tempat yang lebih seram.


Sekian
 

2 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post