Header Ads

Tongkat Ali Essence Tingkatkan Tenaga Lelaki



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Kaum lelaki kebanyakannya kurang mengambil tahu dan menjaga kesihatan diri dan akhirnya mempunyai pelbagai masalah kesihatan yang menjadikan diri mereka lesu dan kelihatan letih. Pelbagai cara sudah digunakan tetapi masih belum jumpa jalan penyelesaiannya?

Jangan risau, kali ini aku nak kongsikan dengan anda, terutamanya kaum lelaki, satu produk terbaru yang diyakini baik untuk kesihatan anda. Untuk kaum wanita, anda juga boleh membaca artikel ini dan ketahui tentang fungsi produk ini untuk diberi pada suami mahupun teman lelaki anda.

Baiklah, kembali ke tajuk utama, produk yang ingin diketengahkan adalah Tongkat Ali Essence keluaran Matxi Corp. Sememangnya ramai yang mengetahui tentang tongkat ali, tapi untuk pengetahuan produk ini bukan sahaja mempunyai tongkat ali sahaja sebagai ramuan, tetapi terdapat bahan lain lagi!

TONGKAT ALI ESSENCE

Tongkat Ali Essence mengandungi estrak Tongkat Ali (nisbah extrak 100 : 1) ditambah dengan enzim semulajadi asli buah Mulberi yang bebas daripada bahan kimia tambahan.

Produk kesihatan tambahan untuk lelaki, memberi manfaat dalam meningkatkan tenaga dan kesihatan seksual, juga sebagai  penambah tenaga dan stamina, anti-keletihan, memperbaiki peredaran darah dan juga menggalakkan hormon testosterone.

Menggunakan ekstrak tongkat ali yang mempunyai 200 kali kepekatan dan juga digabungkan dengan enzime yang telah ditapai secara semulajadi selama 2 tahun. Menggunakan Iso-maltooligosaccharide sebagai bahan pemanis. Menjadikan produk ini boleh digunakan untuk mereka yang mempunyai penyakit kencing manis. 

via GIPHY

BAHAN-BAHAN (INGREDIENT)

  • Ekstrak Tongkat Ali
  • Enzime Plum (Greenage)
  • Enzim 
  • Mulberi
  • Isomalto - Oligosaccharides

TONGKAT ALI

Masyarakat di Malaysia dan Indonesia sebelum ini telah menggunakan tongkat ali dengan cara mendidih untuk membaikpulih kesihatan. Ianya dipercayai membantu memulihkan tenaga dan keremajaan dan dikenali sebagai alphodisiacs semulajadi. (Alphodisiacs = pembangkit syahwat)

Dikalangan warga tempatan, tongkat ali juga dikenali dengan nama Pasak Bumi, yang memberi maksud tongkat kepunyaan Ali. Di dalam melayu, ianya diumpamakan sebagai organ seksual orang lelaki dan jelas memberi makna bahawa tongkat ali memberi manfaat kepada lelaki.

Kajian dan ujian klinikal di universiti membuktikan beberapa fungsi dan kelebihan ekstrak tongkat ali, antaranya meningkatkan kecergasan dan kekuakan fizikal, mengurangkan keletihan, anti bakteria, anti-ulser, dan sebagainya. Menurut Lianhe Zhaobau (2002), tongkat ali mengandungi beberapa bahan anti-kanser dan anti-Aids dalam komposisi kimia. 

GREENAGE PLUM

Kaya dengan pelbagai asid organik, flavonoid, asid fenolik dan sebatian antioksidan yang digunakan untuk memperbaiki metabolisme badan. Bahan ini boleh mengurangkan keletihan dan kelesuan dan mempunai ciri-ciri yang sesuai untuk detoksifikasi. 

MULBERI

Berkhasiat untuk ginjal, baik untuk masalah pening dan juga anemia. Menggalakan pertumbuhan rambut hitam. Mencegah masalah pengumpulan lemak di hati. 

ISOMALTO-OLIGOSACCHARIDE

Serat pemakanan yang berasaskan tumbuhan semulajadi. Prebiotik, larut dan rendah glisemik. Tidak mempengaruhi kadar gula darah atau insulin, juga tidak diserap dalam usus. 

SOALAN LAZIM



S :  Berapa banyak botol yang perlu saya ambil setiap hari?

J : 1 ke 2 botol setiap hari, sebelum makan diwaktu siang. Jika mempunyai masalah perut, sila ambil selepas makan.

S : Semasa saya mengambil bahan ini, saya perhatikan terdapat pengumpulan pemendapan dibahagian bawah. Adakah produk ini rosak?

J : Tidak, kerana produk ini telah melalui proses penapaian secara semulajadi. Adalah normal untuk pemendapan terjadi di dalam botol.

S : Saya telah membeli beberapa kali Tongkat Ali Essence dan mendapat terdapat sedikit perbezaan pada rasa dan juga warna. Adakah ianya normal?

: Ya, ianya normal kerana penapaian merupakan proses semulajadi yang melibatkan mikroorganisma dengan itu mungkin terdapat perbezaan dalam rasa antara setiap botol, ini juga kerana produk ini tidak ditambah apa-apa perasa tiruan ddan juag bahan pewarna. 

S : Bolehkah saya mengambil ubat saya dan juga mengambil Tongkat Ali Essense? 

J : Tidak boleh. Anda perlu perlu mengambil ubat dan Tongkat Ali Essence dalam waktu yang berlainan. Kebiasaannya selepas 2 jam anda mengambil ubat. 

S : Bolehkah wanita mengambil Tongkat Ali Essence?

J : Ya, boleh. Tongkat Ali Essence juga baik untuk melegakan sakit sendi dan juga masalah arthritis. Untuk wanita mengandung tidak boleh. 




Tongkat Ali Essence sesuai untuk lelaki yang ingin meningkatkan prestasi, tenaga mereka dan juga meningkatkan tahap testosteron.

 Matxi Malaysia Sdn Bhd (1340975-W)
Facebook Rasmifacebook.com/MatxiMalaysia
Instagram Rasmi: @matxicorp

#MATXICorp # YouDeserveABetterLife

Sumber : Google Image | Giphy.com

Sekian

36 comments:

  1. Mmg dh well known tongkat ali bagus utk lelaki... Nak bagi husben try la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan! memang tongkat ali banyak khasiatnya untuk lelaki :)

      Delete
  2. bila baca khasiatnya bukan main banyak lagi yer, sesuai untuk lelaki di luar sana especially para lelaki yang dah pun berumur kan. tenaga nak kena ada untuk kerja-kerja seharian

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak. tenaga memang penting tak kira lelaki atau wanita.

      Delete
  3. alamak. ni kena sipi sipi bagi kat laki. haha. tapi yelah untuk kesihatan dalaman orang lelaki, kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk wanita pun boleh, tapi lebih kepada lelakilah kan, sebab untuk wanita dah banyak produk hehe

      Delete
  4. Wow first time tahu pasal Tongkat Ali Essence ni. Selalu perempuan amalkan kacip fatimah kan. Sesuai la untuk lelaki yang dah berkahwin produk ni alah malulah nak teruskan taip hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha untuk yang belum kahwin pun sesuai hehe macam saya :)

      Delete
  5. Wah! Ini kaum lelaki bagis baca ni. Orang perempuan jika tahu suami suka boleh lah bagitau produk ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk perempuan mungkin boleh share pada suami atau adik beradik lelaki :)

      Delete
  6. Banyak khasiat tongkat Ali ni. Kadang2 Qiss minum gak. Saje nak tenaga lebih. Banyak nau turun event. Nanti Qiss try produk ni pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah minum jugak? hebat. hehe Alhamdulillah, sementara tak ada kerja, bolehlah pergi event. hehe

      Delete
  7. gunakan tanpa was was sebab dah terbukti secara klinikal. bagi yang buat 2/3 kerja untuk cari pendapatan sampingan, memang moleklah untuk korang untuk dapatkan ekstra tenaga

    ReplyDelete
  8. Masih berbisa ya Tongkat Ali ni sekarang.Dulu kerap sangat tengok Iklan tongkat Ali.Tapi sekarang susah dah nak jumpa.Harapkan blog je yang share pasal ni hehehe

    ReplyDelete
  9. Mula2 ingat kopi tongkat ali .. hehehe rupanya ni essence yer. Mesti betul2 padu ni

    ReplyDelete
  10. bagus sangat untuk kaum adam ni. baru bertenaga nak bekerja. tak sangka orang perempuan pun boleh minum ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan! saya pun macam terkejut jugak diberitahu untuk wanita pun boleh.

      Delete
  11. Eh perempuan pun boleh ekk?? Ingat tongkat ali ni untuk lelaki je.. Tapi walapun boleh seriau pulak nak cuba.. hehe.. btw kalau utk lelaki baguih ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah saya pun terkejut, tapi rasanya lebih kepada lelaki. sebab perempuan rasanya dah banyak produk yang ada dipasaran.

      Delete
  12. Owh org perempuan pun boleh minum yea? Ingatkan bila kandungan bahan ada tongkat ali khas utk lelaki je.. Hehehe.. Boleh la beli satu utk adik AM yg lelaki nnti..

    ReplyDelete
  13. Nampak produk ni menarik kan. Terutama buat lelaki sebab dia ada ramuan tongkat ali. Mesti sgt membantu kecergasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. barulah ada alternatif lain untuk lelaki tambah tenaga.

      Delete
  14. I heard that tongkat ali is good for guys~ will recommend to my guy friends~! thanks for sharing

    ReplyDelete
  15. Memang Tongkat Ali terkenal sebagai herba yang membantu tenaga dalaman lelaki. Warisan Melayu yang pandai dari segi rawatan berasaskan herba. Sekarang dah dibotolkan, lagi mudah la nak consume.

    ReplyDelete
  16. Banyak betul khasiat Tongkat Ali kannnn... Ditambah pula dengan ingredients lain tu, semakin memantapkan lagi hasil yang diingini... haritu ada bagi husband try, rasa bertenaga katanya... Kudos to Matxi Corp ya...

    ReplyDelete
  17. Thanks for infor....boleh introduce pd kawan2 nanti...tongkat ali mmg terkenal banyak kebaikan...

    ReplyDelete
  18. Wah tongkat ali moden! packaging pun lawa & memang senang nak bawa ke sana sini. Yes laki pun kena jaga kesihatan dalaman juga. bukan wanita je kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. sebab banyak produk wanita je di pasaran, laki bila lagi? haha :)

      Delete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Powered by Blogger.