Sharif dan Syaiful Juara Famili Duo 2023

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Sharif dan Syaiful Juara Famili Duo 2023

Pentas Famili Duo 2023 yang menjadi saingan sengit bagi duo keluarga selebriti untuk menonjolkan bakat dan kreativiti kini telah melabuhkan tirai! Setelah lapan minggu bersiaran, program realiti hiburan TV3 ini menobatkan duo adik-beradik Sharif dan Syaiful ZERO sebagai juara keseluruhan. 

SHARIF DAN SYAIFUL JUARA FAMILI DUO 2023
TONJOLKAN KELAINAN MENERUSI PERSEMBAHAN, VOKAL DAN KREATIVITI  

Sharif dan Syaiful Juara Famili Duo 2023

Siapa sangka duo misteri yang dirahsiakan pada awal pertandingan bakal memberi saingan ketat kepada semua peserta sekaligus membolot kemenangan di pentas akhir Famili Duo 2023. Pernah memenangi juara mingguan sebanyak tiga kali, Sharif dan Syaiful bagaimanapun tidak menjangkakan kemenangan mereka pada malam final itu. 

Menurut adik-beradik ini,

“Alhamdulillah. Sebenarnya kami tak jangka malam ni akan menang. Masa rehearsal kami tengok duo yang lain memang all out, jadi malam ini kami memang berharap untuk buat yang terbaik dan have fun. Alhamdulillah juga, malam ini penonton dapat terima apa yang dipersembahkan dan persembahan ini juga menjadi satu sejarah buat hidup kami. Sebelum ni penonton hanya melihat kami di pentas lawak, tapi kali ini penonton masih boleh menerima kami walaupun di pentas nyanyian.

“Bagi kami, perasaan semasa menyanyi tadi memang lain daripada yang lain. Kami sebenarnya sebak ketika memberikan persembahan apabila nampak penonton dan juga juri di studio berdiri memberi standing ovation. Sebelum ini mereka hanya memberi sokongan sebegitu ketika kami melawak, tapi sekarang kami mendapat sokongan yang sama dalam nyanyian kami, dan kami terharu dengan sokongan itu seolah-olah penonton menghargai usaha kami. 

Tiada istilah mengalahkan duo peserta yang lain kerana kami tahu mereka masing-masing adalah penyanyi hebat. Mungkin kali ini kami berjaya menambat hati penonton di studio dan juga pengundi di rumah dengan kekuatan percaturan persembahan kami. Dari minggu pertama bertanding lagi kami nekad untuk memberikan persembahan yang baik, dan yang paling penting sekali adalah untuk menghiburkan semua. Kami bersyukur ini semua terbalas akhirnya,” 

tambah Sharif & Syaiful lagi. 

Pentas akhir Famili Duo 2023 telah bersiaran secara langsung pada 3 Disember 2023 (Ahad), pukul 9.00 malam hingga 11.30 malam di TV3 dan strim langsung secara HD di www.tonton.com.my. Setiap pasangan finalis telah menyajikan dua persembahan yang menghiburkan melalui tema ‘Vokal Berkumpulan / Duet Popular’ dan tema bebas pilihan mereka. 

Sharif dan Syaiful Juara Famili Duo 2023

Episod ini juga telah menyaksikan penampilan istimewa oleh pasangan suami isteri Syamel dan Ernie Zakri yang membawakan lagu Rindu nyanyian asal Ajai dan Nurul serta Selangit nyanyian asal Mas Idayu. 

Berikut adalah carta keseluruhan persembahan di pentas akhir Famili Duo 2023 pada 3 Disember 2023:

Sharif dan Syaiful Juara Famili Duo 2023


Sharif & Syaiful ZERO - 81.0%
Adira & Emma Suhaimi - 60.6%
Haqiem Rusli & Ariff Bahran - 58.3%

Famili Duo 2023 ini dibawakan khas oleh penaja utama OGAWA, penaja bersama Elegant Cosmetics, dan rakan penaja Centrum Multivitamin. Turut memeriahkan musim ini adalah OhBulan! dan XTRA sebagai Famili Digital, serta Hot FM sebagai Famili Radio.

Famili Duo 3 diketuai oleh Russell Mark Rodrigues (pengurus projek), Muhamad Sufian Che Isa (penerbit eksekutif) dan Noradillah Binti Abdullah (penerbit). 

Untuk maklumat lanjut dan perkembangan terkini tentang program TV3, jangan lupa ikuti laman media sosial rasmi Facebook, Instagram & Twitter di @TV3Malaysia serta TikTok @TV3MalaysiaOfficial. 

SEKIAN

0 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment (0)

Previous Post Next Post