Edit Sendiri Blog




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Angah nak story sikit macam mana angah ubah/edit blog angah.Ya,rasanya dah lama angah nak buat entry ini.Tapi rasa macam tak sempat je.Hehe
Selalunya angah lebih suka buat atau edit blog sendiri daripada menyuruh orang yang mengedit melainkan terdapat masalah yang besar dalam blog.
Secara jujurnya angah katakan,angah mengambil inspirasi daripada blog kak Mialiana dalam mengedit blog.Dengan adanya auto read more,dan juga yang lain-lain.Angah rasa auto read more tu sangat menarik.Sebab bila kita bukak blog kita,akan nampak bukan satu entry tapi 3 atau 4 entry sekaligus tanpa perlu scroll banyak ke bawah.
Angah pun mencuba untuk mengurangkan kepanjangan blog dengan membuat scroll box untuk widget2 di sebelah kanan.Bukannya apa,bila terlampau meleret,blog ini sudah tidak menjadi simple lagi.Angah mahukan blog yang simple tapi menarik.
Selain itu,header blog ini angah yang create sendiri.Angah cari gambar kartun tu sendiri,kemudian angah buat la menggunakan photoscape.Bila kita buat sendiri baru rasa puas hati.Kan??
 Ada juga angah mencari tutorial daripada blog-blog lain seperti blog Lysa Faizureen  dan blog2 tutorial lain.
Kesimpulannya,tanpa anda semua,blog ini takkan mampu berdiri seperti sekarang.Meskipun masih belum sehebat mana.Insya Allah :D Di masa hadapan akan berjaya jua.Aminn 

9 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post