Blogger Sombong | Baik | Peramah

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Siapakah Blogger??Anda???Kawan anda?? Atau anda sendiri tidak mahu mengaku bahawa anda adalah blogger??
Kadang-kadang ada blogger yang tidak mengaku sebagai blogger.Kononnya malu apabila ramai orang tahu yang mereka ada blogger.Macam angah sendiri,pada awalnya angah agak malu dan takut untuk memberitahu sesiapa bahawa angah ada blog.
Tapi bila lama kelamaan,angah rasa siapa lagi yang nak baca blog angah kalau bukan kawan-kawan angah sendiri.Sejak dah berdomain,angah lagi rancak berblogging,walaupun angah sangat busy dengan study,tetapi angah tetapi takkan tinggalkan blog tanpa satu entry setiap hari. 
 
Blogger Sombong + Suka Kutuk Orang lain??

Pernahkah anda berjumpa dengan jenis blogger yang sebegini??Blogger yang sombong dan suka kutuk orang lain??Setakat angah berblogging,angah belum pernah lagi jumpa blogger yang sebegini,cuma angah pernah jumpa blogger yang mungkin tiada masa untuk membalas komen kita.
Bagi angah perkara sebegitu adalah normal.Sebab tak semua orang mempunyai waktu yang secukupnya.Macam angah sendiri,angah pun tak cukup masa untuk balas semua komen,angah hanya balas ikut yang angah mampu sahaja. 
Blogger yang sombong,sudah semestinya tidak akan disukai orang.Mungkin apabila blogger itu betul-betul sudah berjaya.Walau bagaimanapun,selagi hebat seseorang itu,bermakna selagi merendah diri orang itu. 
 
 Blogger Yang Baik Hati

Blogger yang baik dan rajin??Setakat angah berblogging,angah pernah jumpa ramai blogger yang baik dan rajin membantu blogger yang lain.Contohnya apabila angah dalam kesusahan aau bila angah ada masalah dalam blog,angah akan minta bantuan blogger lain,dan ternyata blogger itu sangat baik dan peramah.
Ada juga blogger yang akan menegur apabila kita salah dalam menghasilkan entry atau apa-apa berkaitan blog.Bagi angah itulah yang terbaik.Masing-masing menerima teguran dan nasihat orang lain. 

Sekian.

*Jadilah blogger yang bijak dan bukannya blogger yang senang dipijak!! :D

7 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. ye betul tu angah..masing2 tersekat dengan tugas masing2..ada kalanya tak sempat nak BW

    ReplyDelete
  2. tak semua orang tu blogger sepenuh masa kan angah..huhu

    ReplyDelete
  3. kadang-kadang kita sibuk dengan kehidupan seharian tu yang tak sempat nak blogwalking dan menjadi seorang blogger yang glamour jangan sombong bila dah ada di atas....

    ReplyDelete
  4. Kadang mmg tak cukup masa nak balas hari yg sama.. kena amik masa. Semoga terus sukses Angah :)

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post