Leteran Blogger 1


Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Bagi angah sendiri,kadangkala mood angah untuk berblogging ada naik dan ada yang turun. Sama seperti Iman seorang manusia,kadangkala naik dan kadangkala turun.Kadang-kadang ada masanya kita akan terfikir,apa motif sebenar?
Bila datang mood nak berblogging,angah akan update entry,kalau tak pun,angah just tulis entry dan simpan dalam draf.Sebab apa? Sekurang-kurangnya bila angah dah kekeringan idea,bolehlah angah gunakan entry itu untuk dipublishkan.
 Yang paling angah takut apabila dalam sehari,langsung tiada entry.Kalau boleh,angah inginkan entry diupdate secara konsisten,in shaa Allah,angah akan berjaya. Apa yang angah dapat daripada seorang blogger hebat dan otai ialah "Update blog perlulah secara konsisten."
Bila ketika angah tiada idea atau mood untuk berblogging,angah akan buat benda lain,secara khususnya lagi,angah akan buat perkara yang langsung tiada kena mengena dengan gadjet atau laptop. Sebab apa? Bila kita dah takda mood untuk sesuatu perkara,lebih baik kita rehatkan dulu daripada perkara yang kita buat. Buat sesuatu yang lain pulak.
In shaa Allah Kejayaan Milik Kita Bersama 
 

6 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Biaselah. Ana pun centu gak. Kekadang lame x update. Rajin blogwalking je. Huhu

    ReplyDelete
  2. x update entry dlm mase sehari mmg rasa diri ni tak cukup..haha.. ape2 pun update entry scara konsisten sperti apa yg angah dah cakap tadi. :D

    ReplyDelete
  3. betul.. kalau takde idea nak update blog. tutup laptop, pergi keluar jalan2, ambil gambar, makan2 ke... cari ilham. kadang2, dengan satu benda/objek or gambar je, kita boleh kupas panjang jd satu entri. bila dah ada mood nak blogging balik, boleh sambung menaip. =)

    ReplyDelete
  4. saya nak korang tengok laman blog saya jugak
    http://carikerjacariduit.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post