Konsert Sinfonia Notturna : Orchestra UiTM



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada tanggal 11 September 2014 yang lalu,telah berlangsung sebuah konsert yang gilang gemilang.Konsert Sinfonia Notturna yang dibarisi pemain Symphony Orchestra UiTM dan juga Wind Orchestra UiTM telah berlangsung dengan jayanya. Kebanyakan pemain muzik di dalam persembahan kali ini terdiri daripada pelajar UiTM jurusan muzik.
Acara dimulakan dengan persembahan daripada pasukan Symphony Orchestra UiTM.Konduktor yang terlibat kali ini ialah Juan Daniel Montoya Valencia. Sebanyak 3 lagu dimainkan oleh pasukan Symphony Orchestra.
Pada sebelah kedua waktu persembahan pula,Wind Orchestra UiTM beraksi. Sebanyak 5 lagu dimainkan.4 lagu terdiri daripada lagu yang berentak melayu manakala satu lagu berentak muzik Hollywood.
Beauty And The Beast
Jauh-Jauh
Ibu
Enigma
Malay Folks Dances 

Persembahan pada malam itu sangat berjaya apabila mendapat sorakan ramai daripada para penonton. Bertempat di Dewan Anexe,Dewa Seri Budiman,UiTM Shah Alam,persembahan itu mendapat tempat di hati para penonton apabila ramai yang bersorak ketika lagu IBU dimainkan.
 
 Pendapat angah :-


Gambar diatas adalah gambar angah ketika sedang membuat persembahan bersama Symphony Orchestra UiTM.Orang yang pakai cermin mata dan bermain clarinet itu adalah angah.


Manakala gambar ini pula angah sedang bermain Bass Clarinet. Angah boleh dilihat di bahagian tepi sebelah kanan gambar itu.
Secara keseluruhannya,angah dapat rasakan bahawa konsert kali ini membawa erti yang baru bagi angah.Ini merupakan konsert kedua agah bersama UiTM. Alhamdulillah,angah dapat rasakan semangat yang semakin membara untuk terus berada di dalam bidang Muzik dan memajukan industri Muzik pada masa akan datang.

 
Sekian Terima Kasih.


3 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post