Super Spontan 2014: Syuk Masyuknya Tersingkir Di Minggu Ketiga!



Kejutan di minggu ketiga Super Spontan 2014 apabila pelawak Syuk atau Masyuknya tersingkir selepas kumpulan yang diwakilinya, Mawas Berduri menerima undian paling rendah berbanding kumpulan Mawas Berduri. 
Berlangsung dari De Showroom, Bandar Sri Damansara, Biawak Laser yang diketuai oleh Reza dan diwakili Shuib (Raksasa Comey), Tauke (John Senah), Shahrol (Super Gayung), Michael Ang (Angpaou Man), Achey (Acik Gelek) dan Abam (Johnny Bear) berjaya menewaskan Mawas Berduri yang diwakili oleh Yus (Sugar Kane), Rahim (Underteko), Jihan (Jihan Everdeen), Fad (Shawn Mail), Johan (Abe Macho) dan Syuk (Masyuknya).Kesemua ahli kumpulan Biawak Laser terpaksa membuat undian untuk memilih salah seorang dari mereka dan menyaksikan Syuk  adalah peserta ketiga yang disingkirkan di Super Spontan 2014.
Pusingan pertama ialah Duduk Bongkok Berdiri di mana peserta harus berlakon mengikut situasi yang diberikan secara spontan dan berbual dalam keadaan duduk, bongkok dan berdiri secara turutan.  Seterusnya pemain kedua ialah Kesan Bunyi yang menyaksikan kumpulan Biawak Laser iaitu John Senah dan Acik Gelek berjaya memukau penonton dengan kensa bunyi yang cukup hebat!
Para peserta diuji pula dengan permainan ketiga pula ialah Keluar Masuk di mana peserta diberi perkataan tertentu dan berlakon secara spontan mengikut perkataan yang diberikan kepada empat peserta setiap kumpulan. Permainan keempat dinamakan Jurujual Langsung , dengan barangan yang dipilih secara rawak dan para peserta harus menjadi penjual secara spontan dan pusingan terakhir dinamakan Pemandu Pelancong.
Nasib setiap kumpulan akan ditentukan oleh undian SMS daripada penonton di mana kumpulan yang dapat markah terendah perlu menyingkirkan salah seorang peserta daripada kumpulan mereka dan kumpulan menerima markah tertinggi akan memenangi RM5,000 dan disalurkan ke badan kebajikan yang memerlukan. 
 
 Sumber : AstroGempak

Pendapat angah : Angah tak dapat lagi nak tengok citer ni. Bizi dengan study. :'( 

1 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post