Desserts : Makanan Manis Yang Sedap




Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Anda merupakan peminat Pencuci Mulut?
Kalau begitu,anda merupakan salah seorang yang sama seperti angah. Memang sudah menjadi lumrah untuk sesiapa sahaja untuk menyukai makanan yang manis dan begitu sedap.
Boleh nampak seperti di dalam gambar pertama,bagaimana coklat cair di dalam itu,begitu menairk perhatian. Sedap bukan? Angah sendiri terliur ketika menulis entry ini. Bagaimanapun, angah bukanlah orang yang sentiasa dapat makan makanan seperti ini. 



Ini juga merupakan salah satu makanan yang sedap. Puding ke? Entahlah,angah sendiri pun tak tahu. Kadang-kadang angah sememangnya tak tahu nama makanan yang angah sendiri sedang makan. Sebab apa? Angah bukannya kisah dengan nama makanan,asalkan makanan itu sedap dan juga HALAL.


Begitu juga dengan kek yang sungguh lazat dan berkrim. Angah pernah merasa sekali,kek keju, ataupun cheese cake di sebuah kedai kek terkenal iaitu Secret Recipe. Walaupun harganya agak mahal,tetapi bagi angah agak berbaloi kalau sebulan sekali dapat juga makan kek yang sedap.


Justeru itu, pemakanan makanan manis seperti ini sememangnya dapat memberi kegembiraan dan kebahagiaan. Tetapi kalau dimakan selalu,mungkin risiko untuk mendapat penyakit yang teruk akan bertambah pula. Jadi,makanlah dengan berpada-pada. Mungkin sekali-sekala sahaja,dan selebihnya makanlah makanan yang berkhasiat.
Sekian.

Sumber Gambar : Google


7 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post