#Cabaran20Hari Erti Puasa Pada Saya



Assalamualaikum dan salam sejahtera



Alhamdulillah , angah rasa masih belum terlewat untuk angah sama-sama menyahut #Cabaran20Hari yang telah dianjurkan oleh EFG. Untuk cabaran pertama ialah berkenaan erti puasa pada anda.
Erti Puasa Pada Angah

Kalau zaman angah masih kecil dahulu, angah tak suka puasa, sebab apa? Sebab tak dapat makan dan minum. Tapi lama kelamaan angah mula suka dengan bulan puasa. Ianya adalah kerana di bazar ramadhan, ada banyak makanan-makanan yang sedap.
Tetapi yang paling utama ialah apabila di hari puasa yang terakhir, memandangkan keesokkan harinya adalah hari raya, semestinya hari puasa terakhir merupakan hari yang paling terbaik, sebab dapat makan dengan sanak saudara apabila pulang ke kampung.

Apabila dah mula membesar, baru angah faham erti sebenar puasa dari sudut syarak. Di mana ada peraturan dan sebabnya mengapa puasa di jadikan sebagai salah satu rukun islam. Jadi, bagi angah sendiri puasa itu banyak ertinya dari segi agama, dan juga dari segi pendapat angah sendiri. 
 #Cabaran20Hari

0 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment (0)

Previous Post Next Post