Praktikal Di Istana Budaya 3



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Cerita berikutnya tentang aku berpraktikal di Istana Budaya. Setiap seorang daripada kami diberikan mentor. Ianya sama macam konsep mentor mentee ketika di sekolah asrama penuh dahulu. Tapi kali ini secara individu. Setiap seorang dpt mentor yg sama instrument masing - masing.

Aku telah mendapat soerang mentor iaitu pemain clarinet terkenal dan terbaik yang ada di dalam negaraini. Beliau merupakan senior principal dalam orkestra simfoni kebangsaan. Aku harap aku dapat belajar banyak perkara daripada beliau.

Setiap minggu, aku mendapat task untuk dihabiskan. Sebagai contoh , ada latihan khas untuk menguatkan fungsi jari dalam bermain clarinet. Fungsi mentor mentee ini aku lihat sama seperti pelajar dan juga lecturer principal di fakulti. Konsepnya hampir sama.

Kalau di fakulti , lecturer nya mengajar kita mengikut masa yg ditetapkan , tetapi di Istana Budaya , masa boleh berubah , mengikut waktu mentor kita , kerana mereka bukanlah lecturer tetapi pemuzik tetap.

Akan bersambung... 

Sekian

Baca Juga : Bahagian 1 | 2 | 4 | 5

1 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Menariknya praktikal di sini. pernah masuk sini sekali ja hehe. kalau ada masa boleh tengok performance sekali ke? btw saya singgah dan follow blog ni ya. jemput melawat blog saya jika berkelapangan :)

    http://anothersyed.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post