11 Bandar Paling Banyak Bangunan Pencakar Langit di ASEAN (2018)



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kali ini aku nak berkongsi fakta mengenai bangunan pencakar langit. Di Asia Tenggara, kebanyakan negaranya sedang pesat membangun. Ini dapat dilihat apabila setiap negara sedang berpusu-pusu membangunkan bangunan tinggi di ibukota dan juga bandarnya. Malaysia tidak terkecuali apabila di Kuala Lumpur sahaja masih banyak bangunan yang didalam pembinaan.

Jadi, dalam banyak-banyak bandar di kawasan Asia Tenggara, bandar manakah yang paling tinggi jumlah binaan pencakar langit itu? Untuk pengetahuan anda semua, fakta ini diambil daripada instagram Seasia. Kiraan bangunan ini adalah bagi bangunan yang melebihi 100 meter sahaja.




Sumber : Instagram Seasia

Malaysia mendominasi apabila tiga daripada sebelas bandar adalah datangnya dari Malaysia. Bandar Kuala Lumpur sememangnya layak diletak di tempat pertama terima kasih kepada zaman pemodenan ini. Tidak disangka bahawa bandar Penang dan juga Johor Bahru tersenarai di dalam ranking ini.

Sekian

4 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post