Carta Kelajuan Internet Di Negara Asean




Assalamualaikum dan salam sejahtera


Kelajuan internet sangat penting bagi masyarakat dunia sekarang yang ingin bergerak pantas dalam kehidupan. Internet diperlukan untuk menjalani urusan dalam kehidupan, maka kelajuan internet sangat penting. Semua orang inginkan internet yang pantas supaya dapat menggunakan peranti dengan sebaik mungkin selain dapat menjimatkan masa.

Negara kita diketahui dengan mempunyai kelajuan yang rendah, tidak seperti negara jiran iaitu Singapura. Jadi, apakah kedudukan Malaysia di dalam ranking bagi kelajuan internet di kalangan negara Asia Tenggara? 


Sumber : http://www.speedtest.net/global-index


Ranking untuk Fixed Broadband


Ranking untuk Mobile


..............................................................

Malaysia di kedudukan 63 dan 77 bagi kedua-dua jenis iaitu fixed broadband dan mobile. Kedudukan ini adalah jauh lebih rendah berbanding kedudukan negara Singapura yang berada di kedudukan 1 dan 2. Malaysia juga berada di kedudukan lebih rendah daripada negara Thailand, Vietnam bagi fixed broadband manakala bagi mobile , Malaysia dibawah daripada negara Myanmar dan Vietnam.

Kerajaan Malaysia perlualh meningkatkan tahap kelajuan internet bagi negara kita supaya rakyat dapat menikmati internet berkelajuan pantas dan dapat memacu negara menjadi negara maju. 


Sekian. 


1 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post