Badminton BWF Ranking Week 28 (2018)



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Setiap hari khamis, laman web BWF kebiasaannya akan mengupdate kedudukan ranking bagi minggu berikutnya. Setiap mingu akan ditukar mengikut keadaan , tambahan pula sekarang ini penuh kejohanan pada setiap minggu. Di manakah kedudukan pemain Badminton Malaysia?

Berita baik hanya diterima di bahagian Perseorangan Lelaki dan Berpasukan Campuran sahaja, dimana negara kita mempunyai wakil dalam kelompok 10 terbaik dunia. Di perseorangan lelaki, Dato Lee Chong Wei meningkat kedudukannya ke tangga ke-2, sebelum ini beliau berada di tangga 4. Manakala di berpasukan campuran, kita mempunyai dua pasangan iaitu Goh Soon Huat -Shevon Jemie Lai di tangga ke 7 , manakala beregu seterunys iaiatu Chan Peng Song - Goh Liu Ying kembali ke kelompok 10 terbaik dunia di tangga ke 8 setelah berjaya menjadi naib Juara di kejohanan Indonesia Open 2018 minggu lepas.


 Men's Singles


Men's Doubles

Women's Singles


Women's Doubles


Mixed Doubles


Sekian

Sumber : BWF Ranking

2 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. terbaek.. ada peningkatan.. chong wei je nampak naik.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah pasal.. dgn mixed double.. itu je yg mcm ada sinar

      Delete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post