Jom Tonton Drama Korea & Program Idol Korea di Astro November ini!

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Apa khabar rakan-rakan dan pembaca sekalian? Anda peminat rancangan dan program Korea? Suka tonton drama Korea? Ya, kini anda boleh lihat dan tonton pelbgai rancangan Korea terbaik dan menarik yang disediakan oleh Astro! Drama dan program Korea sememangnya menarik dan menghiburkan, oleh itu, jangan lepas tonton program-program menarik ini. Nak tahu program dan drama apa? Boleh baca artikel ini sehingga ke penamat ya! ✌😎

 STRIM DRAMA KOREA DAN PROGRAM IDOLA KOREA HANGAT DI ASTRO NOVEMBER INI 

Semua pelanggan Astro boleh menikmati drama Korea dan program idola Korea terhangat pada November ini. Dari keseronokkan yang mendebarkan, hingga komedi romantik dan rancangan realiti yang menghiburkan, pelbagai kegemaran Korea akan disediakan di TV, On Demand dan Astro GO.

Strim dan nikmati episode-episod baru drama Korea terkenal yang sedia ada pada hari sama dengan Korea, termasuk:

  • Drama cinta, Live On yang dibintangi oleh Hwang Min-Hyun, Jung Da-bin, Ro Jong-Hyun dan ramai lagi.
  • Sambungan episod siri romantik fantasi popular, Tale of the Nine Taled, yang dibintangi oleh Lee Dong-Wook, Jo Bo-ah dan Kim Bum.
  • Komedi fantasi, 18 Again, yang dibintangi oleh Lee Do-Hyun, Yoon Sang-Hyun, Kim Ha-Neul dan ramai lagi.
  • Siri fantasi mendebarkan, Kairos, diarahkan oleh Park Seung-woo dan dibintangi oleh Shin Sung-rok, Lee Se-young, Ahn Bo-hyun, Nam Gyu-ri dan Kang Seung-yoon.
  • Siri komedi romantik, More Than Friends, dibintangi oleh Ong Seong-wu, bekas ahli kumpulan K-Idol, Wanna One, Shin Ye-eun dan Kim Dong-jun.
  • Drama Korea, Penthouse, dibintangi oleh Lee Ji-Ah, Kim So-Yeon, Eugene (Kim Yoo Jin).
  • Drama jenayah, Fly, River Dragon, dibintangi oleh Kwon Sang-Woo, Bae Sung-Woo, Kim Joo-Hyun; dan ramai lagi.
  • Siri komedi romantik, Please Don’t Date Him, dibintangi Song Ha-Yoon, Yoon Bo-Mi, Gong Min-Jung dan Lee Joon-Young.

Peminat juga boleh strim pelbagai rancangan muzik dan hiburan kegemaran dengan idola Korea terbesar, termasuk:

  • Persembahan muzik KCON: TACT 2020 Summer, merangkumi konsert maraton, sesi bertemu peminat, rakaman belakang pentas (‘backstage’) dan di sebalik tabir yang menampilkan idola Korea popular seperti AB6IX, ASTRO, ATEEZ, BVNDIT, CHUNG HA, CRAVITY, EVERGLOW, GFRIEND , (G) I-DLE, ANAK EMAS, ITZY, IZ * SATU dan ramai lagi;
  • Program muzik realiti pertama yang menampilkan idola Korea popular, NCT menerusi NCT World 2.0, sebuah program hiburan terkini berkonsep permainan bersama 23 ahli kumpulan NCT termasuk ahli baharu iaitu konsep Shotaro dan Sungchan.
  • Hiburan kegemaran New Journey to the West, permainan dongeng tradisional Korea yang menampilkan Kang Ho Dong, Lee Soo Geun, Eun Ji Won dan Song Min Ho; Traveller musim 2, perjalanan tiga selebriti Korea yang menampilkan Ong Seong Wu, bekas ahli kumpulan Wanna One, Kang Ha Neul dan Ahn Jae Hong; dan program hiburan, K-Ocean Pathfinders, dibintangi oleh Kim Nam-gil, disertai oleh rakan baik Park Sung-woong, Go Kyu-Pil dan Go Ah-wung.


 PROGRAM POPULAR 

 Live On [Hari Sama Dengan Korea] [Tayangan Perdana] 

18 November, 8 malam | K-Plus (Astro GO saluran 396)


Percintaan sekolah menengah yang luar biasa antara bintang media sosial dan ketua kelab penyiaran. Baek Ho-rang adalah pelajar sekolah menengah yang popular di media sosial dan di sekolah. Dia hanya mempunyai seroang kawan kerana beliau mementingkan diri sendiri dan memandang rendah pada orang lain. Baek Ho-rang mendapat tahu bahawa seseorang yang misteri sedang berusaha untuk mengungkap masa lalunya, dan beliau bergabung dengan kelab penyiaran untuk mendapatkan bantuan dari Go Eun-taek. Ketua kelab penyiaran, Go Eun-taek adalah seorang mementingkan kesempurnaan dan dihormati oleh ahli kelab.

 Tale of the Nine Taled [Hari Sama Dengan Korea] 


Setiap Khamis & Jumaat, 9.45malam | tvN HD (saluran 395), On Demand & Astro GO

Sebuah drama fantasi romantik yang mengisahkan seorang penerbit, tanpa rasa takut bertekad untuk memburu musang berekor sembilan yang membuat kejahatan dan mengganggu kehidupan manusia di dunia.


 18 Again [Hari Sama Dengan Korea] 


Setiap Khamis & Jumaat, 8 malam | K-Plus (Astro GO saluran 396) & On Demand

Seorang lelaki berusia 37 tahun yang hampir bercerai dengan isterinya merasai dirinya berada di dalam badan seseorang yang berumur 18 tahun. Dia mula menjalani kehidupan baharu untuk lebih dekat dengan anak-anaknya dan melindungi mereka.

 Kairos [Hari Sama Dengan Korea] 


Setiap Selasa & Rabu, 7.40 malam | Oh!K HD (saluran 394), On Demand & Astro GO

Im Seo-Jin (Shin Sung-Rok) adalah seorang lelaki yang berusaha untuk mencapai kejayaan dalam hidupnya. Berkat usahanya, dia adalah eksekutif termuda di syarikatnya. Hidupnya sempurna, dengan isteri, pemain violin yang cantik, Kang Hyun-Chae (Nam Gyu-Ri) dan seorang anak perempuan. Kehidupannya yang indah terhenti ketika anak perempuannya yang baru diculik. Dia jatuh dalam kebuntuan. Untuk mengubah masa lalu, ketika anak perempuannya diculik, dia menghubungi Han Ae-Ri (Lee Se-Young) kira-kira satu bulan yang lalu.

 More Than Friends [Hari Sama Dengan Korea] 


Setiap Sabtu & Ahad, 9.15 malam | K-Plus (Astro GO saluran 396) & On Demand

 Drama romantis tentang seorang lelaki dan wanita yang disebabkan oleh salah faham, telah saling berkelahi selama lebih dari 10 tahun.

 Penthouse [Hari Sama Dengan Korea] 

Setiap Selasa & Rabu, 8.10 malam | ONE HD (saluran 393), On Demand & Astro GO

 Ditulis dan dihasilkan oleh pasukan di sebalik drama hit 2018 ‘The Last Empress’, ‘Penthouse’ menceritakan kisah seorang wanita yang bertekad mencapai matlamatnya untuk berpindah ke rumah mewah di Gangnam, namun mengetepikan akhlak dan orang tersayang dalam usaha untuk berjaya.

 Fly, River Dragon [Sama Hari Dengan Korea] 

Setiap Sabtu & Ahad, 9.45 malam | ONE HD (saluran 393), On Demand & Astro GO

 Park Tae Yong (Kwon Sang Woo) adalah seorang pembela awam, walaupun hanya lulus di peringkat sekolah menengah. Dia mencari kekuatan apabila perlu mempertahankan seorang suspek jenayah yang didiskriminasi kerana status sosial dan kewangan keluarga yang rendah.

 Please Don’t Date Him [Sama Hari Dengan Korea] 

17 November, Setiap Selasa, 9.40 malam | Oh!K (saluran 394), On Demand & Astro GO

‘Please Don't Date Him’ mengisahkan tentang wanita bernama Seo Ji Sung (Song Ha-Yoon) yang ingin jatuh cinta dan mengelakkan untuk bersama lelaki yang salah. Untuk mencipta kehidupan cinta yang sempurna, dia mencipta sebuah program kecerdasan buatan (artificial intelligence) yang di panggil Cho Sang Shin. Suatu hari, dia secara tidak sengaja menghasilkan sebuah program yang dapat mengenali manusia yang tidak berhemah, dan dia menggunakannya untuk menyelamatkan manusia yang mempunyai masalah dalam perhubungan.   

 KCON: TACT 2020 Summer 

Strim menerusi On Demand dan Astro GO

Nikmati semua persembahan hebat daripada bintang-bintang Korea di KCON: TACT 2020!

 NCT World 2.0 


Setiap Selasa, 11 malam | tvN HD (saluran 395), On Demand & Astro GO

Rancangan realiti baharu yang menampilkan ahli NCT terperangkap dalam masa dan ruang dalam pelbagai dimensi di mana mereka harus menempuh pelbagai cabaran untuk melepaskan diri.

 New Journey to the West [Musim 8] 

Setiap Rabu, 11 malam | tvN HD (saluran 395), On Demand & Astro GO

Pelakon New Journey To The West musim 7 kembali dengan musim baharu siri ini. Ikuti perjalanan mereka memenuhi misi yang berbeza untuk mendapatkan bola naga yang mampu menjadikan impian mereka satu kenyataan

 Traveler [Musim 2] 

Setiap Sabtu, 10.30 malam | K-Plus (Astro GO saluran 396) & On Demand

Tiga pelancong baharu, Kang Ha-neul, Ahn Jae-hong dan Ong Seong-wu bekerjasama untuk pertama kalinya menerokai pemandangan alam semula jadi Argentina. Mengunjungi mercu tanda megah seperti Air Terjun Iguazu, Perito Moreno Glacier, dan padang gurun Patagonia yang luas, trio ini menjadi pengembara sejati kerana mereka mendekatkan diri dengan alam.

 K-Ocean Pathfinders 


Setiap Jumaat, 11 malam | tvN HD (saluran 395), On Demand & Astro GO

Kim Nam-gil dan rakannya, termasuk Park Sung-woong dan Go Gyu-pil melakukan perjalanan melintasi Selat Korea dari Laut Kuning ke Laut Timur semasa pelayaran kapal layar.

Lepas ni anda bolehlah menonton rancangan menarik ini di TV, On Demand dan Astro Go! Untuk ketahui informasi lebih lanjut anda boleh ke laman sosial mereka yang disenaraikan dibawah.

LAMAN WEB : http://www.astro.com.my/

FACEBOOK : https://www.facebook.com/Astro

INSTAGRAM : https://www.instagram.com/astromalaysia

21 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. yeayyy dah boleh tengok drama korea dekat astro. nak tengok 18 again tuu

    ReplyDelete
  2. Marsha nak tengok Nine Tailed tu sebab tengok iklan dia best. Nak kena marathon nanti

    ReplyDelete
  3. woow...a great list for me to kill my time after work hours while working from home, I am gonna start tonight with Kairos & Penthouse :D Yeah!! cheers, siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  4. Saya suka tgk drama Korea, sbb lakonan n cinematography diorang best. Very understated tapi berkesan.

    ReplyDelete
  5. Wah. Dia dah jadi mat k-pop gak ek. Rawlins masih belum terjerat dengan demam k-drama ni - tapi baru berjinak-jinak haha. Thanks share senarai nie. Kang tengok sikit2 la

    ReplyDelete
  6. Vavavaa... Bestnya! Dah book dah ngan husband nak tonton 18 again. Harap dia tak tukar siaran. Hahaa...

    ReplyDelete
  7. Perghhh banyaknya drama2 Korea .. senang boleh tonton semua ni kat Astro jer.. Nak tengok few yang menarik perhatian me masa baca artikel ni la..

    ReplyDelete
  8. Syoknya banyak drama korea.. TB pun peminat K Drama ni... Sua cerita best2.. Suka tengok memek muka pelakon korea bila bercakap.. Haha..comeyy

    ReplyDelete
  9. Astro memang banyak drama Korea yg best2.. Sis dah siap record awal2 drama fly rover dragon dengan tale of the nine taled. Tgl nk marathon je nanti.

    ReplyDelete
  10. Iyeee...ni semua dah dalam list anak dah tu, adeii so Emaknya takde le nak nengok drama, kena lee nengok kat hp aje.. sabo je laa kan.. tapi kadang Emaknya numpang gak sekaki nengok hahahaha

    ReplyDelete
  11. Admin memang ada semua channel Korea ni. Cerita Penthouse tu best giler ye..boleh la yang belom tgk tu tengok sekarang baru episod ke 4 @ 5 je..sempat lagi nak tgk

    ReplyDelete
  12. meriah betul.. nasib baik kita ni bukan kaki korea. hahaha. kalau x memang melekat depan tv je la kerja.hehehe

    ReplyDelete
  13. Eh memg dh lama nad tengok drama korea dekat astro tvn ni.. Memang laayn habis.. Nad tengok kalau best la.. Tak best tak tengok.. Hehehe..

    ReplyDelete
  14. bestnya masa tayangan sama dengan waktu tayangan di korea! Drama Kairos tu maacam menarik untuk ditonton

    ReplyDelete
  15. hehe mesti peminat-peminat drama korea menjerit kesukaan ni! hehe saya kurang berminat pula dgn Korean Drama tp untunglah mereka yg meminati 😉

    ReplyDelete
  16. Banyak nyA cerita k drama best2 sepanja g November. Dahla kita peminat setia nanti nak marathon tonton lA

    ReplyDelete
  17. Memang time yang sesuai time PKPB ni dan bagi sesiapa yang WFH boleh la sambil-sambil tu layan K drama macam ni. Hehe, saya memang tak sempat nak marathon semua ni

    ReplyDelete
  18. Frankly speaking .. I have not watch any single movie or drama from Korea... Lol cos first thing I don't understand their language and I believe I have to stick on it... Hahaha... But I wish to try one right now as far your posting taking about the nice nice drama here

    ReplyDelete
  19. Thanks for sharing the list and I must say that Astro really knows how to tempt Kpop fans with so many interesting TV programs.

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post