5 Review Blog Ohsem


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sekarang adalah masanya untuk angah menampilkan 5 blog review yang terbaik. Terima kasih kepada mereka yang telah menjoinkan diri. Di bawah ini adalah 5 blog yang terpilih untuk direview.
Bagaimana angah memilih mereka? Angah menggunakan khidmat adik angah sendiri.Selain itu,angah telah membuat pilihan di blog dan juga di fanpage DJH. 





Kita mulakan review dengan blog pertama. Blog Cik Lyeen.First Impression,blog yang cantik.Kaler pink digabungkan dengan warna biru air.Cogan katanya :-
"kemanisan hidup milik mereka  yang percaya pada  kemanisan cupcakes" 

Blogger yang berumur 21 tahun da bakal menjadi cikgu!! Angah sarankan anda semua segera tengok blog hebat ni,sebab apa? Sebab jumlah followernya sudah beribu-ribu. Jadi,sudah semestinya blog ini mampu menarik ramai orang melihat. Apa lagi tunggu? Jom tgok blog ohsem ni!!



Blog seterusnya,first of all,kita tengok headernya dahulu.Menarik. Dengan ada gambar seorang wanita cantik.Juga dengan kata-kata nasihat yang sangat ohsem.Apa yang angah suka adalah semua entrynya best-best belaka. Semuanya ada fakta yang menarik.Selain itu,tulisan yg jelas membolehkan kita membaca dengan senang.
"Belajarlah bersyukur ketika mendapat keuntungan 
dan belajarlah tersenyum ketika menghadapi kerugian."

Dah takda apa angah nak cakap,sebab blog ni memang terbaik.Angah suka dengan blog ini.Memang terbaik!!




Blog yang seterusnya,first impression,misteri. Sebab tiada header.Then,baru angah perasan rupanya ada gambar kecil diruangan di sebelah kiri blog. Di situlah tempat untuk kita lihat entry-entry lama dan juga button2 lain.

"She loves chocolates, cotton candy, cakes, and ice-cream. She admired people that were good in photography and hoping to have that advantage too. Her current hobby is fangirling over her bias. She had also addicted to anime, vintage and DIY. She likes to make graphics and posters. Hates(?) Too much to be listed."  
And then,bila dah selongkar punya selongkar,rupanya pemilik blog baru berumur 16 tahun.Wow,blog dah cantik.Memang menarik blognya. Apa-apa pun angah suka dengan blog yang ringkas dan simple macam ni.Senang untuk kita blogwalking sebab loading sangat cepat.



First impression,wow cantiknya header.Sangat bercahaya headernya.Dengan font tulisan yang besar dan jelas,memang senang nak baca entry. Cuma angah tak berapa suka dengan cara senarai entry-entry lama,agak panjang kebawah dan meleret.
Apa-apa pun secara keseluruhannya,angah rasa blog ni hebat sebab entry yang hebat.Kadang-kadang ada je blog yang biasa-biasa tetapi entrynya sangat berkualiti sehingga entrynya dicopypaste oleh ratusan blogger lain. 



Blog yang terakhir. First impression,wow,blog yang cool. Cantik dan elegan sebab menggunakan warna purple sebagai warna temanya.Dengan susunan widget yang teratur,sememangnya pemilik blog ini mampu tersenyum riang kerana memiliki blog yang cantik ini.
 "A blog about bussines online,printing, books
 motivation.personal life,as a grafik designer,cat lover and product review."
Angah suka dengan blog yang sebegini.Sebab apa? Angah rasa blog ni memang ohsem,dan senang loading.Loading yang cepat memang membantu.

Sekian.

12 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Assalammualaikum...DJH,

    alah.. blog mselim3 tak masuk senarai ker...hehheh smile :)...

    mselim3

    pls: review nie bagus boleh kenal blogger2 baru dan lama...

    ReplyDelete
  2. Semuanya ohsem2. Hehehe...
    *Singgah sambil menabung Lactacyd (^^,)

    ReplyDelete
  3. oh em gee! Yna disitu! Thanks Angah..sebab komen yang membina. akan Yna perbaiki. alhamduLillah

    ReplyDelete
  4. tahniah kepada mereka2 yang telah direview oleh angah...

    ReplyDelete
  5. bestnya blog mereka direview... blog yangbaik belum masuk senarai lagi ehh :D

    ReplyDelete
  6. dua blog teratas tu,bila klik link tersebut,akan keluar pilihan go back dan follow link,membuat saya tak berani klik.apa tu?

    blog ketiga ,saya masih terkial-kial membelek isi kandungannya.maklumlah orang tua ni rabun ayam.

    blog ke empat dan ke lima,memang kena dengan citarasa saya.

    apapun,selamat berblogger semua....

    ReplyDelete
    Replies
    1. setelah dicuba buat kali ke seterusnya baru boleh buka semua.agaknya mr goo ada masalah tadi.terima kasih angah,kerana bagi saya calon blog sweet2 ni.

      Delete
  7. wuuuu~ thank you DJH hihihi. :))

    ReplyDelete
  8. tahniah pada blog yg di review .. best nehh ~ dpat knal blog2 laen :)

    ReplyDelete
  9. Blog yg awesome! Terus nak follow. Kih3

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post