Gempar!! : Remaja Nak Mati Cepat!!



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sedang beronline di Facebook,angah terlihat satu gambar yang tersebar di merata tempat. Tentang seorang remaja lelaki yang membuat luahan perasaan di Moments di dalam aplikasi WeChat.
"die cabar aku bunuh diri...oke...kite tngok...klu xblas msj tu,mmg aku dh mati la"
"dengan orang lain maybe aku main2,tapi gan die aku serius...and now,aku ada wat silap,then die nk tnggalkan aku..serius ak xsanggup.. ak syang die sangat2..die lain dri yg lain...sayang,permintaan terakhir abg,klu abg mati nnt,abg nak ayg dtg melawat jenazah abg,tu dh ckup wat abg happy..thanks..hati abg just for u ayg... #dear allah,please died me tonight"
Pandangan angah :-
Ia jelas menggambarkan minda dan pemikiran remaja sekarang.Sanggup doakan mati semata-mata kerana cinta. Harapannya semoga dia mmg betul2 mati selepas itu. Ye dak?? 
 
 
 

8 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Manusia sering menyalahkan Tuhan sewaktu didalam keadaan yang sukar dan menganggp Tuhan tidak adil padanya...sebnarnya ramai yang lupa mngenai kisah bagaimana Allah menunaikan satu permintaan Syaitan iaitu untk mmbenarknnya untuk menyesatkn manusia melalui Iblisnya,namun begitu Allah tidak membiarkan saja Hambanya terus dijahanamkan oleh kehendak Syaitan dngan membekalkan Doa sebagai senja yg membuatkan kita mampu terselamat..ramai yang menyatakn mereka Minta doa agar dijauhkan dari segala kesukaran diDunia dari kecil tetapi dimana hasilnya"?seandainya satu masa Allah tanya kepada kita,dikala kita berdoa kpdanya adakah kita yakin keujudannya"?yakinlah Allah itu ujud dan jngnlah trlalu bnyak persoalkn mngenai yg Esa hingga mndatangkn keraguan krana was-2 itulah senjata Iblis agar kita SESAT...

    ReplyDelete
  2. remaja yang baru naik ni..tidak mahu gagal dan tidak tahu cara bagaimana mahu keluar dari belenggu masalah yang dicari sendiri..

    ReplyDelete
  3. hoho dah mcm2 dahkisah remaja sekarang nie..kerana cinta yg blm pasti lagi dah nak sampai bunuh diri..pemikiran cetek

    ReplyDelete
  4. apabila sel-sel otak tidak berhubung dan berfungsi =='

    ReplyDelete
  5. dia tahu2 je happy kalo awek tu dtg lawat..blh happy ke kalo ko mati cara mcm tu huhu.mcm2 la klo xde agama dlm diri.

    ReplyDelete
  6. Tapi kan awok... ade some person yang saya kenal buat perangai macam nie jugak... sebabnya dia putus cinta dengan mak we dia... memang tak rasional langsung ape yang diorang buat nie

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post