Huawei Nova Lite | Huawei P8 Lite 2017


Assalamualaikum dan salam sejahtera




Huawei Nova Lite juga dikenali dengan nama lain, Huawei P9 Lite (2017), Huawei Honor 8 Lite, Huawei Nova Lite, Huawei GR3 (2017) merupakan telefon pintar keluaran tahun 2017.
Di bawah merupakan spesifikasi daripada laman GSM ARENA.


Dilancarkan pada Januari 2017 , mempunyai berat 147 gram. Telefon pintar ini juga menyediakan hybrid dual sim yang membolehkan dua  sim kad boleh digunakan secara serentak. Dengan size 5.2 inci sememangnya telefon ini nampak besar dan sesuai dengan mereka yang inginkan telefon pintar yang senang dipegang.


Telefon pintar ini disediakan platform android 7.0 nougat, manakala menggunakan chipset HiSilicon Kirin 655. Mempunyai dua variasi internal memori, iaitu 16 GB dan 3GB RAM juga 64 GB dan 4 GB RAM (India). Kamera yag disediakan ialah 12 MP pada kamera pertama manakala pada kamera kedua ialah 8 MP.


Mempunyai 3000 mAH batteri , sememangnya telefon pintar ini dapat digunakan pada jangka masa yang lama. Mempunyai beberapa warna , iaitu hitam , putih dan biru.(India)

Dijual secara online , dan berikut adalah harga jualan semasa. 



P/S : Aku sedang menggunakan telefon pintar ini.





0 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment (0)

Previous Post Next Post