Marvel Cinematic Universe : Spider-Man Homecoming

Assalamualaikum dan salam sejahtera





Spider-Man Homecoming merupakan sebuah filem 2017 adiwira berdasarkan watak di dalam komik Marvel diterbitkan oleh Marvel Studios dan Columbia Pictures dan diedarkan oleh Sony Pictures Releasing. Filem ini telah diarahkan oleh Jon Watts. Filem ini merupakan filem yang ke enam belas di dalam Marvel Cinematic Universe (MCU).




Plot :-

Peter Parker di dalam filem ini berusaha untuk membahagikan masa dengan menjadi pelajar di sekolah tinggi dan juga menjadi Spider-Man, selain terpaksa berhadapan dengan Vulture.

Pada tahun 2015, Marvel Studio dan Sony telah mencapai sefahaman tentang perjanjian untuk berkongsi hak karakter Spider-Man , dengan membawa masuk watak itu ke dalam MCU. Spider-Man Homecoming telah ditayangkan di Amerika Syarikat pada 7 July 2017. Filem ini berjaya mengutip kutipan box office sebanayk USD 880 juta di seluruh dunia, menjadikan filem ini sebagai filem Spider-Man kedua yang paling berjaya sepanjang sejarah filem Spider-Man. Sekuel kepada filem ini akan ditayangkan pada 5 Julai 2019.



Pelakon :-


  • Tom Holland - Peter Parker/Spider-man
  • Michael Keaton - Adrian Toomes/Vulture
  • Jon Favreau - Harold "Happy" Hogan
  • Zendaya - Michelle "MJ" Jones
  • Donald Glover - Aaron Davis
  • Tyne Daly - Anne Marie Hoag
  • Marisa Tomei - May Parker
  • Robert Downey Jr. - Tony Stark/Iron Man


3 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Filem Spiderman yang baru nie macam tak berapa menyengat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pendapat saya pulak , filem ini lebih memberi gambaran yang lebih tepat dengan komik asal berbanding filem terdahulu

      Delete
  2. Saya suka yang versi homecohome ini.. Nampak lebih real..

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post