Review Blog : Cakapsinilah.com



Assalamualaikum dan salam sejahtera



Blog seterusnya yang akan direview adalah blog Cakapsinilah.com. Rasanya blog ini baru tukar domain kan? 

Tuan blog bernama Del Asyraf. Baru sahaja berumur 22 tahun . Kita hampir sebaya! Mengenai rekabentuk blog, blog ini menggunakan yang simple sahaja.  Header blog yang sangat cool! Ada beberapa perkara yang boleh diperbaiki iaitu pertama , kurangkan jumlah entri yang dipaparkan di bahagian home blog. Salah satu sebabnya beberapa widget berada di bahagian bawah, dan pastinya pembaca akan susah nak jumpa widget-widget tersebut bila mana kena scroll banyak. Selain itu, jumlah entri yang banyak pada home mungkin akan menyebabkan loading blog menjadi lambat.



Kedua, mungkin ada widget yang boleh diletak scroll box supaya nampak lebih teratur dan tersusun. Mungkin boleh ditambah baik pada masa akan datang. In shaa Allah ramai blogger yang akan membantu dalam menyusun atur dan mempercantikkan blog. Rasanya itu sahaja dulu yang perlu diberi perhatian. Yang selebihnya mungkin di masa akan datang. Apa - apa pun tahniah kerana blog baru berusia 3 bulan tetapi sudah berdomain .com

Kepada tuan blog, aku nak ucapkan semoga berjaya di dalam dunia blogging dan semoga sentiasa menulis entri-entri yang menarik. Harap tak kecil hati dengan beberapa teguran pada blog ya.

Jom kita terjah blog ini!


*Minta kebenaran pada tuan blog untuk screenshot beberapa bahagian di dalam blog.



5 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post