Internet Berkelajuan Tinggi Terbaik



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Adakah anda tahu apa itu Internet Berkelajuan Tinggi? Apakah internet yang terbaik untuk anda yang selalu menggunakan internet setiap hari? Sebagai blogger, aku sendiri perlukan internet yang berkelajuan tinggi untuk menulis dan juga mencari bahan. Macam sebelum ini, aku merupakan pelajar yang perlu buat pelbagai penyelidikan melalui internet, jadi internet yang berkelajuan tinggi dan efisien adalah sangat penting.
Untuk memilih perkhidmatan internet secara talian tetap (fixed line services) yang terbaik, terdapat dua jenis perkhimatan internet yang ada di pasaran , pertama adalah Tembaga (Copper) dan kedua adalah Gentian Optik (Fibre Optic). Jom kita lihat perbezaan antara kedua-dua jenis perkhidmatan internet ini.

1. Kelajuan
Melalui Gentian Optik, data disalurkan melalui gelombang cahaya dan hanya 31% lebih perlahan berbanding kelajuan cahaya.

2. Kapasiti yang lebih tinggi untuk penghantaran data
Gentian optik mempunyai kapasiti yang lebih tinggi untuk penghantaran data. Ini bermakna ia lebih mampu menampung pelbagai peranti yang digunakan serentak di dalam rumah yang menjalankan pelbagai aktiviti dalam talian.

3. Cuaca Buruk
Gentian Optik TIDAK dipengaruhi oleh cuaca. Oleh kerana data tidak dihantar melalui elektrik, perubahan dalam cuaca tidak menjejaskan penghantarannya. Berbanding Gentian Optik, hujan dan kilat boleh menjejaskan kabel tembaga tetapi tidak serat optik.

4. Liputan
Oleh kerana gentian optik adalah teknologi baru berbanding tembaga, ia hanya boleh didapati di lokasi yang terhad. Oleh itu, lihat jika ia tersedia di rumah anda dan anda mungkin cukup bernasib baik untuk menikmati sambungan Internet yang cepat dan boleh dipercayai.



Jadi melalui perbandingan yang dibuat, kita dapat memahami dan mengetahui bahawa yang mana  lebih baik di pasaran.


TIME Penyedia Perkhidmatan Internet Berkelajuan Tinggi Terbaik di Malaysia

Mengenai TIME, TIME merupakan satu-satunya penyedia internet yang menggunakan 100% Gentian Optik di Malaysia. Menyediakan internet berkelajuan tinggi terbaik untuk kegunaan di rumah. Selain itu, TIME juga menawarkan internet berkelajuan tinggi sehingga 500Mbps dengan muat naik simetri dan kelajuan muat turun. Kelebihan lain TIME adalah kestabilan Internet di bangunan bertingkat tinggi tanpa mengira jam puncak atau cuaca buruk. TIME juga menawarkan rangkaian gentian optik sepenuhnya dari hujung ke hujung rangkaian, terus ke rumah anda.
Kepada mereka yang gemarkan bermain permainan secara dalam talian, TIME menawarkan Internet Berkelajuan Tinggi untuk semua keperluan permainan anda. Sambungkan pelbagai peranti dalam rumah anda dan dapatkan pengalaman bermain tanpa gangguan.
Yang lebih menarik, TIME merupakan perkhidmatan internet terbaik untuk kegunaan setiap hari. Ini adalah kerana dengan TIME anda dapat penggunaan Internet tanpa gangguan pada hari-hari hujan. Internet gentian optik tidak terjejas oleh cuaca buruk kerana data tidak dihantar melalui arus elektrik.

Kepada mereka yang risau mengenai servis internet di bangunan tinggi, anda tidak perlu risau kerana TIME merupakan penyedia internet yang boleh dipercayai di bangunan tinggi. Jangan bimbang jika anda hidup / bekerja dari bangunan tinggi. Internet mudah alih memancarkan data melalui gelombang radio dan ini menyebabkan sambungan tidak stabil apabila gelombang radio tidak dapat mencapai tahap yang lebih tinggi dalam bangunan. Tidak seperti Internet mudah alih, gentian optik tidak terjejas oleh jarak atau ketinggian.
Sekian

4 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post