55+ Idea Hadiah Untuk Lelaki Yang Pasti Mereka Suka

Assalamualaikum dan salam sejahtera

55+ Idea Hadiah Untuk Lelaki Yang Pasti Mereka Suka

Anda buntu dalam mencari idea untuk memberi hadiah kepada lelaki? Jangan risau, artikel kali ini mempunyai 55+ Idea Hadiah Untuk Lelaki yang anda boleh cuba. In shaa Allah artikel kali ini dapat membantu anda mencari hadiah yang sesuai buat lelaki.

Mencari hadiah merupakan satu perkara yang agak susah. Yalah, sebab kita tak tahu barang apa yang nak diberikan. Tambahan pula ada hadiah yang harganya agak mahal, melebihi bajet kita. Jangan risau, dalam senarai ini terdapat lebih daripada 50 idea hadiah yang anda boleh berikan. Tentang bajet, anda boleh lihat di setiap idea hadiah, terdapat anggaran harga dan juga link ke laman Shopee sekiranya anda berminat untuk membeli hadiah tersebut.

55+ IDEA HADIAH UNTUK LELAKI YANG PASTI MEREKA SUKA

55+ Idea Hadiah Untuk Lelaki Yang Pasti Mereka Suka


UMUM

1. Topi

 SHOPEE : RM10+  Hadiah yang anda boleh berikan adalah topi. Terdapat pelbagai jenis topi di pasaran mengikut kualiti dan harga. Sekiranya penerima hadiah selalu memakai topi, hadiah topi adalah yang terbaik yang anda boleh berikan kepadanya.

2. Tali Pinggang


 SHOPEE : RM20+  Anda juga boleh memberikan hadiah tali pinggang kepada penerima hadiah. Banyak juga tali pinggang yang dijual sebagai box gift, senang untuk anda membalutnya. Harga dipasaran pun agak murah dan mampu dibeli.

3. Tali Leher


 SHOPEE : RM15+  Sekiranya penerima hadiah seorang yang bekerja memakai pejabat dan sering memakai tali leher, hadiah tali leher merupakan hadiah yang sesuai. Berikan koleksi tali leher pelbagai reka bentuk kepada beliau dan pastinya penerima hadiah tersebut akan suka.

4. Stokin


 SHOPEE : RM10+  Stokin juga merupakan antara hadiah yang anda boleh berikan. Lelaki pastinya akan memakai stokin untuk kerja, bersukan atau sebagainya. Memberikan koleksi stokin yang pelbagai warna pasti menarik.

5. Sling Beg


 SHOPEE : RM40+  Beg sandang bahu juga merupkana hadiah yang terbaik untuk lelaki. Terdapat pelbagai jenis beg sandang bahu di pasaran, pelbagai warna dan juga pelbagai kualiti. Anda boleh berikan beg yang mempunyai kualtii terbaik dengan harga yang cukup berpatutan.

6. Seluar Sukan


 SHOPEE : RM100+  Penerima hadiah selalu bersukan? Jika ya, belikanlah seluar sukan yang premium untuk dia. Ada banyak jenis seluar sukan yang sesuai, pelbagai saiz dan dari pelbagai jenama.

7. Sapu Tangan


 SHOPEE : RM30+  Sapu tangan dan lelaki merupakan satu simbol matang & 'gentleman". Anda boleh berikan pada penerima hadiah sebagai tanda bahawa dia merupakan seorang yang 'gentleman'.

8. Sandal


 SHOPEE : RM30+  Sandal juga antara hadiah yang anda boleh berikan. Terdapat pelbagai sandal yang mempunyai kualiti dan harga yang mahal setanding dengan jenamanya. 

9. Minyak Wangi


 SHOPEE : RM50+  Hadiah minyak wangi merupakan antara hadiah yang popular untuk diberikan kepada lelaki. Anda boleh berikan hadiah minyak wangi yang sering digunakan oleh penerima hadiah atau berikan minyak wangi terbaru.

10. Kasut Sukan


 SHOPEE : RM100+  Jika penerima hadiah selalu bersukan, anda boleh berikan kasut sukan. Di pasaran terdapat banyak jenis kasut sukan yang anda boleh berikan. Pelbagai jenis design menarik dan harga yang anda boleh belikan sebagai hadiah untuk si dia.

11. Kasut Kulit


 SHOPEE : RM50+  Kasut kulit hitam juga boleh diberikan untuk si penerima hadiah. Lebih menarik sekiranya si dia adalah seorang yang sering menggunakan kasut kulit hitam dalam kehidupan seharian. 

12. Jam Tangan


 SHOPEE : RM50+  Jam tangan juga antara hadiah yang popular untuk diberikan kepada lelaki. Boleh dikatakan majoriti lelaki memakai jam tangan. Anda bolehlah selidik jenama apa si penerima suka, dan kemudian belikan untuk si dia.

13. Dompet


 SHOPEE : RM25+  Hadiah dompet merupakan antara yang popular juga. Terdapat banyak dompet di pasaran yang siap bersama kotak. Kadang-kadang dompet ini disertakan bersama tali pinggang dan sebagainya. Lengkap satu set.

14. Cermin Mata Gelap


 SHOPEE : RM25+  Cermin mata gelap juga antara hadiah yang anda boleh berikan kepada lelaki. Pastinya mereka nampak lebih bergaya dan kacak dengan hadiah cermin mata gelap yang anda berikan.

15. Boxer


 SHOPEE : RM40+  Untuk berikan hadiah kepada suami misalnya, anda boleh berikan boxer yang berjenama kepada si dia. Mungkin untuk pasangan kekasih tidak sesuai, tetapi sekiranya masing-masing okay, boleh sahaja hadiahkan boxer.

16. Beg Travel

 SHOPEE : RM30+  Beg untuk travel juga anda boleh berikan kepada si penerima hadiah. Beg ini boleh dijadikan sebgaai beg gym atau beg pulang ke kampung. Anda bolehlah berikan beg mengikut warna dan reka bentuk yang si dia idamkan.

17. Baju T-Shirt


 SHOPEE : RM8+  Lelaki sebenarnya simple sahaja. Anda boleh berikan t-shirt kosong kepada mereka, dan mereka masih akan menerimanya. T-shirt kosong pelbagai warna anda boleh berikan, dan mereka akan memakainya pada hari-hari biasa.

18. Baju Melayu



 SHOPEE : RM100+  Tidak perlu tunggu sewaktu perayaan, anda juga boleh berikan hadiah baju melayu satu set kepada si dia. Harga mungkin lebih murah berbanding waktu perayaan. Berikan baju melayu warna kesukaan si dia dan pastinya ia akan disukai.

19. Baju Kemeja


 SHOPEE : RM20+  Kini, terdapat banyak kemeja pelbagai corak menarik yang anda boleh lihat. Anda boleh berikan kepada si dia kemeja bercorak cantik ini. Ada banyak kemeja cantik yang anda boleh berikan dengan harga yan berpatutan.


GADGET

20. Earphone & Headphone


 SHOPEE : RM20+  Hadiah gadget seperti earphone dan headphone anda boleh belikan kepada si dia. Di pasaran sekarang ini terdapat banyak jenis earphone dan headphone, pelbagai rekaan dan harga. Anda boleh belikan hadiah earphone yang premium atau earphone biasa.

21. Gaming Set


 SHOPEE : RM100+  Jika si penerima hadiah suka akan permainan video, anda boleh belikan set gaming mengikut harga dan permainan kesukaan si dia. Pasti si dia suka apabila anda menyokong hobi bermain perainan video.

22. GoPro


 SHOPEE : RM500+  Gadget berikutnya adalah GoPro. Ramai yang menyukai gadget ini kerana dapat mengambil pelbagai jenis gambar menggunakan pelbagai teknik. Gambar yang dihasilkan pula adalah cantik.

23. Kamera DSLR

 SHOPEE : RM1,399  Kamera DSLR adalah hadiah premium yang anda boleh berikan. Walaupun harganya agak mahal, tetapi apa salahnya membeli barangan berharga buat orang tersayang.

24. LED Smart Alarm Clock


 SHOPEE : RM20+  Harga yang murah tetapi dapat berfungsi dengan baik. Si dia bolehlah letakkan alarm clock ini di mejanya dan sekaligus akan mengingati siapa yang memberi hadiah ini.

25. Meja Laptop

 SHOPEE : RM120+  Meja kerja atau meja study juga anda boleh berikan sebagai hadiah. Ada pelbagai jenis meja mengikut saiz dan kegunaan yang anda boleh jumpa. Harga pula ada yang murah dan berkualtii.

26. Mini Drone

 SHOPEE : RM70+  Mempunyai drone dan dapat gunakan drone mungkin merupakan salah satu impian si dia. Anda bolehlah berikan mini drone ini sebagai hadiah. Tercapailah juga cita-cita si dia.

27. Portable External Drive


 SHOPEE : RM190+  Gadget berikutnya adalah External Hard Drive. Banyak perkara yang boleh si penerima hadiah gunakan antaranya menyimpan pelbagai fail, video, filem dan sebagainya di dalam external hard drive ini.

28. Power Bank


 SHOPEE : RM30+  Powerbank merupakan antara perkara wajib ada setiap orang. Selain mengecas telefon pintar, powerbank juga sangat berguna ketika kecemasan. Anda boleh berikan powerbank yg berkuasa tinggi sebagai hadiah.

29. Smart Watch / Health Tracker

 SHOPEE : RM79  Sekarang ini ramai yang menggunakan smart watch peganti jam biasa. Untuk bersukan, sememangnya smart watch ini berguna kerana dapat melihat statistik dan sebagainya. Hadiah yang pastinya si dia hargai sekiranya dihadiahkan.

30. Tablet External Keyboard / Mouse


 SHOPEE : RM30+  Keyboard dan mouse juga anda boleh berikan sebagai hadiah. Dengan rekaan yang premium dan cantik, ada pelbagai keyboard yang anda boleh lihat. Harga yang ditawarkan juga ada yang murah tetapi berkualiti.

31. Telefon Pintar


 SHOPEE : RM500+  Mempunyai telefon pintar berkualiti tinggi adalah impian semua orang. Anda boleh hadiahkan telefon pintar baru kepada si dia. Sekiranya penerima hadiah sudah mempunyai telefon pintar, anda boleh berikan tablet sebagai hadiah.

32. Wireless Speaker


 SHOPEE : RM40+  Wireless speaker juga adalah satu gadget yang berguna. Terutamanya apabila ingin melakukan kerja sambil mendengar lagu. Anda boleh berikan wireless speaker ini sebagai hadiah.


PENJAGAAN DIRI

33. Planner Book

       
 SHOPEE : RM20+  Mempunyai planner atau diari mungkin tidak ramai yang gunakannya. Tetapi percayalah, bahawa masih ada lelaki yang gunakan planner untuk menyusun jadual kerja dan sebagainya. Untuk seseorang yang sibuk misalnya, planner booklah antara hadiah yang terbaik.

34. Set Mandian


 SHOPEE : RM20+  Tak tahu nak berikan hadiah apa? Anda boleh berikan set mandian atau set skincare. Ya, lelaki kadangkala bukanlah cerewet bab penjagaan diri. Mungkin dengan hadiah anda beri, si penerima akan lebih menghargai anda.

35. Set Pencukur


 SHOPEE : RM150+  Set pencukur atau pencukur elektronik merupakan antara yang diperlukan juga. Anda boleh beli di pasaran dengan harga yang berpatutan.

KELENGKAPAN RUMAH / BILIK

36. BBQ Portable


 SHOPEE : RM20+  Berikan Portable BBQ ini, pastinya si penerima suka. Malah mungkin akan mengadakan BBQ lunch atau dinner bersama anda? Harga portable BBQ ini di pasaran pun tidaklah mahal.

37. Bean Bag Sofa


 SHOPEE : RM70+  Beli perabot sebagai hadiah mungkin terlampau mahal, tapi anda boleh belikan bean bag sofa ini. Harganya cukup berpatutan dan terdapat banyak jenis di pasaran. 

38. Lampu Kristal


 SHOPEE : RM30+  Hadiahkan lampu kristal ini. Pastinya ia cukup bermakna. Lampu kristal ini mempunyai pelbagai saiz dan harga. Anda boleh memilih lampu ini mengikut berat dan warna yang disukai.

39. Mesin Pembancuh Kopi


 SHOPEE : RM40+  Siapa yang tak suka kopi kan? Bila ada mesin kopi ini lebih senang nak hasilkannya. Anda boleh hadiahkan mesin kopi ini kepada si dia dan sekaligus anda mungkin berpeluang minum kopi yang dihasilkan oleh s dia. 

40. Pembakar Roti


 SHOPEE : RM80+  Mesin pembakar roti juga antara yang anda boleh jadikan sebagai hadiah. Datang dengan kotak, apa yang anda perlu buat cuma balut sahaja kotak tersebut. Mesin ini pastinya berguna untuk membakar roti.

41. Portable Fridge


 SHOPEE : RM180+  Sekiranya si penerima masih belum mempunyai peti ais, anda boleh hadiahkan mini fridge ini. Saiznya yang compact dan harga yang tidaklah mahal pastinya sesuai untuk dijadikan sebagai hadiah.

42. Sejadah

 SHOPEE : RM20+  Terdapat banyak pilihan sejadah premium, yang tebal dan gebu di pasaran yang anda boleh jadikan sebagai hadiah. Harga pula ada yang murah, jadi memang sesuai dijadikan sebagai hadiah.

43. Set Bertukang

 SHOPEE : RM100+  Set bertukang seperti di dalam gambar juga boleh dijadikan sebagai hadiah. Anda boleh berikan hadiah ini kepada si dia, dan pastinya set ini akan digunakan untuk kerja-kerja pertukangan.

44. Vacuum Cleaner Robot


 SHOPEE : RM299+  Vakum elektronik ini juga antara yang mendapat perhatian sekarang. Robot vakum ini dijual pada harga yang berpatutan. Pastinya si penerima akan suka dengan hadiah yang anda akan berikan ini.

45. Jam Dinding


 SHOPEE : RM50+  Anda juga boleh berikan jam dinding pelbagai saiz kepada si dia. Di pasaran terdapat pelbagai jenis bentuk dan rupa serta harga jam dinding. Untuk lebih menarik, anda boleh berikan jam dinding bersaiz besar.

HOBI

46. Action Figure / Collectible Items


 SHOPEE : RM40+  Menghadiahkan patung figura kegemaran si dia juga antara hadiah yang anda boleh berikan. Ada banyak patung figura yang anda boleh hadiahkan dan mungkin akan menjadi koleksi terbaru si penerima hadiah. 

47. Aksesori Kereta


 SHOPEE : RM10+  Bercakap mengenai aksesori kereta, terdapat banyak aksesori yang anda boleh berikan. Daripada bersaiz kecil sehinggalah yang besar anda dapat lihat di pasaran. Mungkin anda boleh berikan aksesori kereta yang si dia belum pernah ada.

48. Aksesori Motor


 SHOPEE : RM60+  Hadiahkan juga aksesori motor. Sama seperti aksesori kereta, terdapat banyak aksesori motor yang anda boleh berikan. 

49. Buku
 SHOPEE : RM15+  Anda juga boleh berikan buku atau novel kepada si dia. Jika minat si dia ke arah novel atau buku-buku motivasi, anda boleh berikan buku tersebut sebagai hadiah.

50. Gitar Akustik


 SHOPEE : RM100+  Mungkin si dia teringin untuk bermain alat muzik, jadi anda boleh berikan gitar akustik ini sebagai hadiah. Ada pelbagai jenis gitar di apsaran dengan harga yang cukup berpatutan.

51. Kek


Sekiranya anda tidak tahu apa lagi ingin berikan, apa kata anda berikan kek sahaja sebagai hadiah. Dapatlah juga anda makan bersama dengan si dia. 

52. Komik

 SHOPEE : RM200+  Percaya tak bahawa lelaki sehingga dewasa pun mungkin masih membaca komik. Anda boleh berikan komik kegemaran si dia sebagai hadiah. Mungkin komik-komik lama yang mempunyai value yang tinggi.

53. Pokok Hidup


 SHOPEE : RM20+  Sebgaai hiasan dirumah atau bilik, anda boleh hadiahkan pokok hidup. Sekarang ramai yang mula menanam pokok hidup di dalam rumah sebgaai hiasan. 

54. Set Memancing


 SHOPEE : RM70+  Sekiranya anda tahu hobi si dia adalah memancing, apa kata anda beli sahaja set memancing yang baru dan berkualiti. Lebih mudah apabila mengetahui hobi dan kesukaan si dia. 

55. Set Senaman


 SHOPEE : RM100+  Set senaman dipasaran memp[unyai pelbagai jenis, harga dan juga kualiti. Sekiranya si penerima hadiah suka bersenam, anda boleh hadiakan peralatan senaman.

56. Vacuum Kereta



 SHOPEE : RM60+  Vakum kereta juga anda boleh hadiahkan kepada si dia. Vakum ini bukan sahaja boleh digunakan pada kereta tetapi juga diruangan lain yang pastinya sangat berguna untuk si penerima hadiah.


AKHIR KATA

Bagaimana dengan senarai ini? Pasti anda mempunyai pelbagai idea kan? Berilah hadiah mengikut kemampuan kita, in shaa Allah mereka yang bakal menerima hadiah tersebut pasti gembira dengan apa jua hadiah yang anda berikan.

Sekiranya anda berminat dengan idea hadiah dalam senarai ini, jangan lupa untuk lihat barangan tersebut di laman Shopee, tekan sahaja link disebelah anggaran harga.

SEMOGA BERMANFAAT

2 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post