40 Filem Yang Paling Dinantikan di Tahun 2023

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Hi pembaca dan rakan-rakan semua! Okay, sebagai penggemar filem, aku pastinya mempunyai senarai untuk filem-filem yang aku sangat nantikan untuk setiap tahun. Filem-filem seperti filem Marvel, DC, dan pelbagai lagi merupakan antara filem yang aku nantikan saban tahun. 

Untuk tahun 2023 ini pula, memang banyak jugak filem-filem menarik yang dinantikan untuk tayangannya. Oh ya, untuk senarai kali ini adalah khas untuk filem Hollywood ya. Untuk filem Malaysia mungkin akan dibuat khas dalam satu artikel lain berasingan.

Jadi, jom lihat senarai filem-filem yang paling dinantikan untuk tahun 2023.


FEBRUARI 2023

1) Magic Mike's Last Dance (2023)


Pengarah : Steven Soderbergh
Barisan Pelakon : Channing Tatum, Salma Hayek, Gavin Spokes, Caitlin Gerard
Tarikh Tayangan : 10 Februari 2023

Channing Tatum kembali lagi untuk kali terakhir dalam karya yang diarahkan oleh Steven Soderbergh, sebuah sekuel bagi Magic Mike XXL (2015). Kali ini Mike Lanetelah mengalami masa yang sukar dan mengambil peluang untuk pergi ke London untuk memenuhi permintaan untuk seorang wanita kaya, hanya untuk mengetahui dia mempunyai motif tersembunyi.

2) Ant-Man and The Wasp: Quantumania (2023)


Pengarah : Peyton Reed
Barisan Pelakon : Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Douglas, Michelle Pfeiffer, Jonathan Majors, Bill Murray
Tarikh Tayangan : 17 Februari 2023

Filem pertama Marvel Studios untuk tahun 2023 dan juga filem pertama bagi fasa ke 5 MCU. Untuk filem ini mungkin telah ditangguhkan, tetapi Paul Rudd & Co. kembali untuk pusingan ketiga francais yang menarik ini, yang menjanjikan beberapa pelakon yang menarik: iaitu, Jonathan Majors sebagai penjahat super Kang the Conqueror dan Bill Murray sebagai... sesuatu.

MAC 2023

3) Creed III (2023)


Pengarah : Michael B. Jordan
Barisan Pelakon : Michael B. Jordan, Tessa Thompson, Jonathan Majors, Phylicia Rashad
Tarikh Tayangan : 3 Mac 2023

Michael B. Jordan membuat penampilan sulung arahannya dengan siri ketiga francais Rocky spin-off Creed, di mana dia memainkan watak sebagai anak kepada musuh Rocky yang bertukar menjadi kawan Apollo Creed. Kami belum tahu bagaimana keadaan akan berlaku dalam bab ini, tetapi Jonathan Majors nampaknya adalah lawan Adonis di gelanggang, manakala Tessa Thompson dan Phylicia Rashad bersedia untuk memainkan semula peranan mereka sebagai teman wanita dan ibu Adonis.

4) 65 (2023)


Pengarah : Scott Beck, Bryan Woods
Barisan pelakon : Adam Driver, Ariana Greenblatt, Chloe Coleman
Tarikh Tayangan : 10 March 2023

Pasukan pengarah penulisan Scott Beck dan Bryan Woods, yang terkenal dengan penulisan A Quiet Place, menerajui filem thriller sci-fi ini yang dibintangi oleh Adam Driver sebagai angkasawan yang terhempas mendarat di planet asing, hanya untuk mengetahui dia telah mendarat di Bumi prasejarah — 65 juta tahun yang lalu. Filem ini diterbitkan oleh Sam Raimi, dan skornya digubah oleh Danny Elfman.

5) Scream VI (2023)


Pengarah : Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
Barisan Pelakon : Melissa Barrera, Jenna Ortega, Mason Gooding, Jasmin Savoy Brown, Hayden Panettiere, Courteney Cox, Samara Weaving, Tony Revolori
Tarikh Tayangan : 10 Mac 2023

Tidak lama selepas Scream 2022 ditayangkan, diumumkan bahawa memang akan ada sekuel yang  secara langsung kepada watak-watak yang terselamat dari filem itu. Hayden Panettiere juga kembali menggalas peranannya sebagai Kirby Reed dari Scream 4. Untuk filem ini, adik-beradik Sam dan Tara (Melissa Barrera dan Jenna Ortega) dan rakan-rakan mereka mendapati diri mereka dihantui oleh Ghostface di New York City.

6) Shazam! Fury of the Gods (2023)


Pengarah : David F. Sandberg
Barisan Pelakon : Zachary Levi, Helen Mirren, Lucy Liu, Jack Dylan Grazer, Asher Angel Rachel Zegler, Adam Brody, Megan Good
Tarikhg Tayangan : 17 Mac 2023

Shazam kembali, bersama-sama anak remajanya Billy Batson (Asher Angel) dan semua adik-beradik tirinya, yang telah memiliki kuasa meraka. Tetapi apabila penjahat baharu Kalypso (Lucy Liu) dan Hespera (Helen Mirren) — aka anak perempuan Atlas — tiba, mereka perlu belajar bekerjasama untuk mengalahkan mereka.

7) John Wick: Chapter 4 (2023)


Pengarah : Chad Stahelski
Barisan Pelakon: Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Lance Reddick, Ian McShane, Donnie Yen, Bill Skarsgård, Hiroyuki Sanada
Tarikh Tayangan : 24 Mac 2023

Francais aksi blockbuster Chad Stahelski dan Keanu Reeves akhirnya tiba di pawagam pada 2023 selepas penangguhan dua tahun disebabkan oleh pandemik COVID-19. Tidak banyak tentang filem itu yang diketahui, kecuali John Wick sedang berperang dengan — dan mungkin dianggap mati oleh — High Table, dan Stahelski telah mengatakan bahawa terdapat kemungkinan Chapter 4 tidak akan menjadi “ pengakhiran yang bahagia” untuk watak utamanya.

8) Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)


Pengarah : John Francis Daley, Jonathan Goldstein
Barisan Pelakon : Chris Pine, Hugh Grant, Regé-Jean Page, Michelle Rodriguez, Sophia Lillis, Smith
Tarikh Tayangan : 31 Mac 2023

Permainan main peranan yang popular, diarahkan oleh John Francis Daley dan Jonathan Goldstein (Game Night, 2015’s Vacation) dan pelakon handalan yang termasuk Chris Pine, Michelle Rodriguez, Hugh Grant, bintang pelarian Bridgerton Regé-Jean Halaman, dan banyak lagi.


APRIL

9) The Super Mario Bros. Movie (2023)


Pengarah : Aaron Horvath, Michael Jelenic
Barisan Pelakon : Chris Pratt, Anya Taylor-Joy, Jack Black, Charlie Day, Seth Rogen, Fred Armisen, Keegan-Michael Key
Tarikh Tayangan : 7 April 2023

Adaptasi bagi watak ikonik Nintendo dan rakan-rakannya dihasilkan oleh Chris Meledandri dari Illumination (Despicable Me) dan pencipta Mario sendiri, Shigeru Miyamoto. Chris Pratt memegang peranan suara tukang paip Goomba-stomping yang terkenal, yang tiba di Mushroom Kingdom dan bertemu dengan Toad, suara oleh Keegan-Michael Key. Anya Taylor-Joy turut berperanan sebagai Puteri Peach, manakala Jack Black dan Seth Rogen akan menyuarakan Bowser dan Donkey Kong, dan Charlie Day akan memainkan watak Luigi.

10) Beau Is Afraid (2023)


Pengarah : Ari Aster
Barisan Pelakon: Joaquin Phoenix, Amy Ryan, Nathan Lane, Parker Posey, Patti LuPone, Stephen Henderson
Tarikh Tayangan : 21 April 2023

Filem ketiga penulis-pengarah Ari Aster… sukar untuk digambarkan, walaupun sinopsis rasminya menyatakan bahawa ia adalah "pengembaraan epik" seorang lelaki yang cuba "pulang kepada ibunya" yang "berani dan cerdik rosak akhlaknya." 

11) Evil Dead Rise (2023)


Pengarah : Lee Cronin
Barisan Pelakon : Alyssa Sutherland, Lily Sullivan, Gabrielle Echols, Morgan Davies, Neil Fisher
Tarikh Tayangan : 21 April 2023

Pada asalnya dijadualkan untuk tayangan HBO Max pada 2022, filem kelima dalam francais Evil Dead kini menuju ke pawagam pada bulan April. Kisah itu, yang memindahkan aksi dari hutan ke bandar, memfokuskan kepada dua adik perempuan yang terasing yang pertemuan semula mereka terganggu oleh - apa lagi? – penemuan buku misteri yang memanggil syaitan. Filem ini nampaknya tidak disambungkan dengan mana-mana entri sebelumnya, termasuk pembuatan semula 2013, tetapi ia menjanjikan banyak keseronokan yang berlumuran darah.


MEI

12) Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)


Pengarah : James Gunn
Barisan Pelakon: Chris Pratt, Zoe Saldana, Bradley Cooper, Dave Bautista, Karen Gillan, Pom Klmentieff, Will Poulter, Elizabeth Debicki
Tarikh Tayangan: 5 Mei 2023

Filem terakhir arahan James Gunn untuk trilogi Guardians of the Galaxy kembali lagi. Untuk skuel terakhir ini membawakan barisan pelakon yang sama, tambahan untuk watak Adam Warlock, dilakonkan oleh Will Poulter yang pastinya membawa sesuatu yang menarik!


13) Fast X (2023)


Pengarah : Justin Lin
Barisan Pelakon : Vin Diesel, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Sung Kang, Ludacris, Nathalie Emmanuel
Tarikh Tayangan : 19 Mei 2023

Ini hanyalah sebahagian daripada ansuran kesepuluh francais yang paling pantas dan marah di luar sana. (Bahagian dua, dikhabarkan sebagai yang terakhir dalam siri ini, akan dtayangkan pada tahun 2024.) Dan sementara plotnya senyap pada masa ini, kita tahu bahawa Vin Diesel, Michelle Rodriguez, dan ahli keluarga yang lain akan kembali ke buat hal mereka.

14) The Little Mermaid (2023)


Pengarah : Rob Marshall
Barisan Pelakon : Halle Bailey, Jonah Hauer-King, Melissa McCarthy, Javier Bardem, Daveed Diggs, Awkwafina
Tarikh Tayangan : 26 Mei 2023

Filem 'live-action' Disney di dalam air ini mempunyai beberapa pelakon yang menarik — khususnya, Melissa McCarthy (Ursula), Awkwafina (Scuttle) dan Javier Bardem (King Triton) — dan lagu baharu yang ditulis bersama oleh Lin -Manuel Miranda, manakala bintang pop Halle Bailey akan memakai beberapa sirip untuk memainkan watak Ariel.

JUN


15) Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023)


Pengarah : Joaquim Dos Santos
Barisan Pelakon : Shameik Moore, Hailee Steinfeld, Oscar Isaac, Issa Rae
Tarikh Tayangan: 2 Jun 2023

Animasi Spider-Man: Into the Spider-Verse yang memenangi Oscar mendapat sambutan hangat di kalangan pengkritik dan penonton, dan Across the Spider-Verse merupakan antara yang paling dinanti-nantikan pada 2022 sehinggalah ia ditukarkan ke 2023. Shameik Moore akan membawa watak suara Miles Morales sekali lagi, dengan Gwen Stacy oleh Hailee Steinfeld dan Miguel O'Hara oleh Oscar Isaac (aka Spider-Man 2099) menyertainya. 


16) Transformers: Rise of the Beasts (2023)


Pengarah : Steven Caple Jr.
Barisan Pelakon : Ron Perlman, Anthony Ramos, Peter Cullen, Dominique Fishback, Luna Lauren Velez
Tarikh Tayangan : 9 Jun 2023

Francais Transformers mengambil setapak lagi ke belakang dalam masa selepas Bumblebee set 1980-an, membawa penonton kembali ke pertengahan 90-an apabila sepasang ahli arkeologi terlibat dalam konflik tiga hala antara puak Transformers yang berbeza. Filem ini berdasarkan jalan cerita Beast Wars dan diarahkan oleh Steven Caple Jr. (Creed II), dengan Peter Cullen mengulangi peranannya sebagai suara Optimus Prime dan orang seperti Ron Perlman, Anthony Ramos, dan Dominique Fishback menyertai pelakon.

17) Extraction 2 (2023)


Pengarah : Sam Hargrave
Barisan Pelakon : Chris Hemsworth, Golshifteh Farahani, Adam Bessa
Tarikh Tayangan: 16 Jun 2023 di Netflix

Tidak lama selepas wabak Covid menguasai dunia pada tahun 2020, Netflix mengeluarkan filem aksi bercita-cita tinggi, didorong adrenalin yang dibintangi oleh Chris Hemsworth berjudul Extraction, diarahkan oleh Sam Hargrave dan ditulis oleh Joe Russo (dan berdasarkan novel grafik yang ditulis bersama Russo). Ketiga-tiganya telah kembali untuk sekuel ini, yang menjanjikan lebih banyak aksi yang tidak masuk akal dan set yang boleh anda nikmati dari keselesaan sofa ruang tamu anda.


18) The Flash (2023)


Pengarah : Andy Muschietti
Barisan Pelakon : Ezra Miller, Ben Affleck, Sasha Calle, Billy Crudup, Michael Keaton
Tarikh Tayangan : 23 Jun 2023

Multi-verse menjadi kegilaan pada tahun 2022, dan filem ini nampaknya merupakan wakil DC kepada aliran itu. Seperti kebanyakan filem dalam senarai ini, kami belum tahu apa-apa tentang cerita itu, tetapi pelakon Michael Keaton sebagai Bruce Wayne adalah sama ada aksi super meta atau petunjuk besar tentang apa yang akan kita lihat. Terdapat khabar angin bahawa plot akan mengikuti jalan cerita "Flashpoint" dari komik.

19) Indiana Jones dan Dial Destiny (2023)


Pengarah : James Mangold
Barisan Pelakon : Harrison Ford, Antonio Banderas, Mads Mikkelsen, Phoebe Waller-Bridge, Shaunette Renée Wilson, Toby Jones, Boyd Holbrook
Tarikh Tayangan: 30 Jun 2023

Buat pertama kalinya, seseorang yang tidak bernama Steven Spielberg menerajui filem Indiana Jones. James Mangold (Walk the Line) mengarahkan susulan yang telah lama ditunggu-tunggu ini kepada Kingdom of the Crystal Skull 2008, yang menampilkan giliran oleh Phoebe Waller-Bridge, Mads Mikkelsen, Shaunette Renée Wilson, Antonio Banderas, dan, sudah tentu, Harrison Ford.

JULAI

20) Mission: Impossible - Dead Reckoning, Part One (2023)


Pengarah : Christopher McQuarrie
Barisan Pelakon : Tom Cruise, Rebecca Ferguson, Simon Pegg, Ving Rhames, Vanessa Kirby, Henry Czerny, Hayley Atwell, Pom Klementieff, Shea Whigham, Esai Morales
Tarikh Tayangan : 14 Julai 2023

Ini adalah slot yang asalnya dikhaskan untuk Mission: Impossible 8, tetapi dengan COVID yang menjadi apa adanya, kita kini mendapat M:I 7 pada tahun 2023 dan M:I 8 pada tahun 2024. Walau apa pun, apabila filem ini ditayangkan di pawagam, Tom Cruise akan memainkan Ethan Hunt selama 27 tahun. Ke mana perginya masa? Filem kali ini membawa kembali wajah francais biasa seperti Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson, Henry Czerny dan Vanessa Kirby, dengan Esai Morales memainkan penjahat utama.

21) Oppenheimer (2023)


Pengarah : Christopher Nolan
Barisan Pelakon : Cillian Murphy, Florence Pugh, Emily Blunt, Matt Damon, Robert Downey Jr., Rami Malek, Josh Hartnett, Benny Safdie
Tarikh Tayangan : 21 Julai 2023

Filem biopik Christopher Nolan mengenai ahli fizik dan "bapa bom atom" J. Robert Oppenheimer membintangi Cillian Murphy dalam peranan utama, serta Emily Blunt dan Matt Damon. 

22) The Marvels (2023)


Pengarah : Nia DaCosta
Barisan Pelakon : Brie Larson, Teyonah Parris, Iman Vellani, Samuel L. Jackson
Tarikh Tayangan : 28 Julai 2023

MCU pastinya tidak menjadi lebih kecil, kerana Marvel merancang untuk mengeluarkan lima filem pada tahun 2023 sahaja, termasuk sekuel Captain Marvel ini, yang diterajui oleh Nia DaCosta (2021 Candyman) dan Brie Larson kembali sebagai Carol Danvers. Filem ini juga akan menjadi debut skrin besar Iman Vellani sebagai Kamala Khan aka Miss Marvel selepas siri Disney+ debutnya pada tahun 2022.

23) Roosevelt (2023) 


Pengarah: Martin Scorsese
Barisan Pelakon : Leonardo DiCaprio
Tarikh Tayangan : 14 Julai 2023

Legasi presiden ke-32 Amerika Syarikat mendapat layanan Martin Scorsese, dengan Leonardo DiCaprio — siapa lagi? — bakal membintangi sebagai pemimpin yang mengemudi Great Depression dan Perang Dunia II. Ini telah diumumkan pada tahun 2017, dan kami tidak pernah mendengar banyak tentangnya sejak itu,

24) Barbie (2023)


Pengarah : Greta Gerwig
Barisan Pelakon : Margot Robbie, Ryan Gosling
Tarikh Tayangan : 21 Julai 2023

Selepas adaptasi cemerlang Little Women, pengarah Greta Gerwig kembali dengan karya asli berkonsep tinggi ini (ditulis bersama Noah Baumbach), yang mengisahkan anak patung paling terkenal  (Margot Robbie) ketika dia dibuang dari Barbieland dan diperkenalkan kepada dunia kita.

OGOS

25) Blue Beetle (2023)


Pengarah : Angel Manuel Soto
Barisan Pelakon : Xolo Maridueña, Susan Sarandon, Harvey Guillen
Tarikh Tayangan : 18 Ogos 2023

Pada asalnya diasaskan sebagai filem untuk ditayang di platform penstriman HBO Max, Blue Beetle akhirnya menemui jalan untuk menjadi tayangan teater apabila Warner Bros. mengubah fikiran mereka tentang filem itu. Filem superhero DC akan diterajui oleh Angel Manuel Soto (Charm City Kings) dan bintang Xolo Maridueña, yang baru-baru ini mencipta nama dalam siri Netflix Cobra Kai yang diilhamkan oleh Karate Kid.

SEPTEMBER

26) The Nun 2 (2023)


Pengarah : Michael Chaves
Barisan Pelakon : Bonnie Aarons
Tarikh Tayangan: 8 September 2023

The Conjuring Universe terus berkembang, kerana akhirnya sekuel kepada filem seram 2018 The Nun bakal ditayangkan, yang membintangi Taissa Farmiga sebagai seorang biarawati muda yang bersemuka dengan syaitan Valak di biaranya. Filem kedua berlaku empat tahun kemudian, kerana Sister Irene Farmiga bertemu Valak sekali lagi selepas seorang paderi dibunuh. Bonnie Aarons, yang membawakan Valak, adalah satu-satunya bintang yang terlibat dalam filem itu, jadi masih belum mengetahui sama ada Taissa Farmiga juga akan kembali untuk memainkan semula wataknya.


OKTOBER

27) Kraven the Hunter (2023)


Pengarah : J.C. Chandor
Barisan Pelakon : Aaron Taylor-Johnson
Tarikh Tayangan : 6 Oktober 2023

Pada asalnya ditetapkan untuk muncul dalam francais Andrew Garfield Spider-Man sebelum ia dihentikan oleh Sony, penjahat klasik Spidey akhirnya membuat lompatan ke skrin besar. Filem ini akan diarahkan oleh J.C. Chandor (All Is Lost, Triple Frontier), dengan Aaron Taylor-Johnson (yang membawakan Pietro Maximoff/Quicksilver dalam Avengers: Age of Ultron) akan memainkan watak itu.

28) The Exorcist (2023)


Pengarah: David Gordon Green
Barisan Pelakon : Leslie Odom Jr., Ellen Burstyn, Ann Dowd
Tarikh Tayangan : 13 Oktober 2023

Selepas menamatkan trio filem Halloweennya, pengarah David Gordon Green melompat terus ke satu lagi francais seram yang digemari. Seperti mana beliau menangani kisah Michael Myers, The Exorcist adalah susulan kepada yang asal - dan yang asal pada 1973 sahaja - dan dilaporkan akan didedahkan sebagai yang pertama dalam trilogi, dengan Ellen Burstyn bersedia untuk mengulangi giliran membintanginya.

NOVEMBER

29) Dune: Part Two (2023)


Pengarah : Denis Villeneuve
Barisan Pelakon : Timothée Chalamet, Zendaya, Rebecca Ferguson, Javier Bardem, Josh Brolin, Stellan Skarsgård
Tarikh Tayangan : 3 November 2023

Dune: Part Two secara rasminya akan dilancarkan, dengan pengarah Denis Villeneuve mendakwa filem itu akan merangkumi baki karya Frank Herbert pada 1965 (dan dibuka secara eksklusif di pawagam).

30) The Killer (2023)


Pengarah : David Fincher
Barisan Pelakon : Michael Fassbender, Tilda Swinton, Kerry O'Malley, Charles Parnell
Tarikh Tayangan: 10 November 2023 di Netflix

Selepas memenangi Oscar untuk Mank, Netflix, David Fincher beralih kepada sesuatu yang lebih gelap. Tidak tahu banyak tentang filem ini, kecuali ia adalah thriller neo-noir berdasarkan siri novel grafik Perancis, dan ia akan dibintangi Michael Fassbender dan Tilda Swinton, antara lain.

31) The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes (2023)


Pengarah : Francis Lawrence
Barisan pelakon : Rachel Zegler, Hunter Schafer, Tom Blyth, Jason Schwartzman
Tarikh tayangan : 17 November 2023

Francis Lawrence kembali untuk mengarahkan prekuel Hunger Games ini berdasarkan novel dengan nama yang sama oleh Suzanne Collins. Cerita ini terutamanya mengikuti Coriolanus Snow muda (asalnya dimainkan oleh Donald Sutherland) dan penglibatannya dalam Hunger Games sebagai mentor yang mengubah permainan bertahun-tahun sebelum peristiwa siri asal.

DISEMBER

32) Leave the World Behind (2023)


Pengarah : Sam Esmail
Barisan Pelakon: Julia Roberts, Mahershala Ali, Ethan Hawke, Kevin Bacon, Mhya'la Herrold
Tarikh Tayangan : 10 Disember 2023 di Netflix

Pencipta Mr. Robot, Sam Esmail menulis, mengarah dan menghasilkan thriller ini berdasarkan novel dengan nama yang sama tentang sebuah keluarga yang percutian mereka di Airbnb terganggu oleh pemilik harta itu, yang telah tiba dengan berita tentang pemadaman meluas yang misteri. Pelakon yang membintangi filem ini termasuklah Julia Roberts, Mahershala Ali, dan Ethan Hawke.

33) Wonka (2023)


Pengarah : Paul King
Barisan Pelakon : Timothée Chalamet, Olivia Colman, Sally Hawkins, Rowan Atkinson, Keegan-Michael Key
Tarikh Tayangan : 15 Disember 2023

Timothée Chalamet memegang watak Willy Wonka muda dalam kisah asal ini, bertemu dengan Oompa-Loompas. Olivia Colman, Sally Hawkins, Keegan Michael-Key, dan Rowan Atkinson melengkapkan barisan pelakon gred A, manakala Paul King, yang menikmati kejayaan kritikal besar-besaran dengan dua filem Paddingtonnya, menerajui filem ini.

34) The Color Purple (2023)


Pengarah : Blitz Bazawule
Barisan Pelakon : Danielle Brooks, Halle Bailey, Fantasia Barrino, Taraji P. Henson, Louis Gossett Jr., H.E.R., Corey Hawkins, Deon Cole
Tarikh Tayangan : 20 Disember 2023

Muzikal ini, yang menerima anugerah Tony untuk kebangkitannya di Great White Way pada 2016, menuju ke layar perak tepat pada masanya untuk menutup tahun ini. Nantikan fenomena R&B H.E.R., yang membuat kemunculan pertama skrinnya dalam epik Selatan set awal 1900-an.

35) Untitled Ghostbusters: Afterlife Sequel


Pengarah : Jason Reitman
Barisan Pelakon : TBD
Tarikh Tayangan: 20 Disember 2023

Tidak mempunyai banyak butiran yang disahkan tentang sekuel ini, kecuali pengarah Jason Reitman akan kembali, dan bintang Carrie Coon, McKenna Grace dan Finn Wolfhard sekurang-kurangnya berkemungkinan akan kembali, mungkin bersama bintang bersama Paul Rudd dan Ghostbusters asal yang masih hidup. Latar belakang filem itu memang akan menjadi New York dan rumah api dari filem asal, yang diusik pada penghujung Afterlife.

36) Rebel Moon (2023)


Pengarah : Zack Snyder
Barisan Pelakon : Charlie Hunnam, Sofia Boutella, Michiel Huisman, Cary Elwes, Corey Stoll, Jena Malone, Ed Skrein, Djiman Hounsou, Dona Bae
Tarikh Tayangan : 22 Disember 2023 di Netflix

Selepas kejayaan Army of the Dead, projek seterusnya Zack Snyder untuk Netflix ialah epik angkasa ini berdasarkan cerita asal Snyder sendiri. Cerita berpusat pada koloni aman yang, diancam oleh seorang zalim, menghantar seorang wanita muda ke planet jiran untuk merekrut tentera. 


37) Aquaman and the Lost Kingdom (2023)


Pengarah : James Wan
Barisan Pelakon : Jason Momoa, Amber Heard, Patrick Wilson, Yahya Abdul-Mateen II, Temuera Morrison
Tarikh Tayangan : 25 Disember 2023

James Wan kembali ke kerusi pengarah untuk melawat dunia Atlantis dan superhero DC Aquaman (Jason Momoa), yang akan disertai oleh Amber Heard (Mera), Patrick Wilson (Ocean Master), dan Yahya Abdul-Mateen II (Black Manta). Tiada butiran lain mengenai filem itu tersedia setakat ini.

TBD

38) The Nightingale (2023)


Pengarah : Mélanie Laurent
Barisan Pelakon : Dakota Fanning, Elle Fanning
Tarikh Tayangan : TBD

Tidak boleh dikelirukan dengan filem Jennifer Kent dengan tajuk yang sama, adaptasi novel terlaris 2015 karya penulis Kristin Hannah ini, diarahkan oleh Mélanie Laurent, mengisahkan dua beradik perempuan (lakonan adik beradik sebenar Elle dan Dakota Fanning, muncul dalam filem yang sama buat kali pertama) yang menentang pendudukan Jerman di Perancis semasa Perang Dunia II. Ia telah ditangguhkan beberapa kali, jadi tidak tahu sama ada ia akhirnya akan dikeluarkan pada tahun 2023, tetapi kami akan terus mencuba.

39) Legally Blonde 3 (2023)


Pengarah : Jamie Suk
Barisan Pelakon : Reese Witherspoon, Jennifer Coolidge
Tarikh Tayangan : TBD

Tidak tahu apa yang akan dibawa oleh cerita itu, dan tidak tahu dengan tepat bila ia akan debut, tetapi ia diberikan tarikh keluaran 2023 pada satu ketika, jadi akan meletakkan filem ini di sini sehingga kami mengetahui lebih lanjut. Ini, sudah tentu, entri ketiga dalam francais komedi Reese Witherspoon yang digemari tentang seorang wanita muda yang pergi ke sekolah undang-undang secara sesuka hati dan mendapati kejayaan yang mengejutkan. Filem ini telah dibangunkan sejak 2018 dan pada asalnya dijadualkan untuk ditayang pada tahun 2020, tetapi pelbagai kelewatan - termasuk, ya, coronavirus - mengembalikannya. Jennifer Coolidge akan kembali, dan filem itu akan menjadi penampilan sulung pengarah Jamie Suk.


RUJUKAN;

0 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment (0)

Previous Post Next Post