Buffet Ramadan 2023 : Selera Juadah Kampung di ParkRoyal Collection Kuala Lumpur

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Apa khabar rakan-rakan dan pembaca sekalian? Alhamdulillah, semoga kita semua masih bersemangat melaksanakan ibadah berpuasa. Baiklah, kali ini aku nak kongsikan satu lagi lokasi berbuka puasa yang bagi aku cukup menarik dengn pilihan makanan yang cukup banyak serta lokasinya yang memang eksklusif. Nak tahu kat mana? Nak tahu makanan apa yang dihidangkan? Jemput baca artikel ini sehingga ke penghujung ya. ✌

BUFFET RAMADAN 2023: SELERA JUADAH KAMPUNG DI PARKROYAL COLLECTION, KUALA LUMPUR



PARKROYAL COLLECTION Kuala Lumpur tahun ini menjemput anda untuk mencipta detik-detik yang tidak dapat dilupakan semasa anda berbuka puasa bersama rakan, keluarga dan rakan sekerja sepanjang bulan puasa tahun ini. Jom berbuka puasa anda dengan hidangan yang lazat di sini pada tanggal 24 Mac hingga 21 April 2023.

Selera Juadah Kampung, tema buffet Ramadan kali ini ditawarkan di restoran  Thyme - di mana anda akan dibawa terus merasai pengalaman seperti ke rumah kampung nenek! Terdapat gerai-gerai yang disediakan, santapan ala fresco lengkap dengan suasana berasap dan juga muzik ghazal untuk membawa anda ke suasana perayaan! 

Puaskan selera anda dengan hidangan tradisional seperti Kambing Golek, Nasi Kandar, Aneka Bubur, Rojak Lambung Mamak, Gulai Kawah, dan stesen secara langsung di teres luar untuk anda lawati! 


















Untuk menceriakan selera anda dengan lebih jauh, terdapat sashimi dan makanan laut yang baru dihiris seperti tiram, kerang dan kerang yang berair. Stesen langsung char kuey teow gaya penjaja, murtabak dan makanan laut yang baru dimasak mengikut gaya dan pilihan anda.

















Akhiri malam dengan pelbagai pilihan kuih-muih tradisional dan pencuci mulut yang menyelerakan dari patisserie kami. 

HARGA BUFFET RAMADAN SELERA JUADAH KAMPUNG  


Selera Juadah Kampung adalah berharga RM228 bersih untuk dewasa dan RM114 bersih untuk kanak-kanak (6 hingga 11 tahun). Diskaun juga dikenakan untuk kad kredit dan debit terpilih.


NOSTALGIA BAZAARIA NEGERI DI PARKROYAL COLLECTION


Apalah ertinya Ramadan tanpa lawatan ke Bazaar Ramadan, untuk anda yang mungkin ingin merasai suasana bazaar boleh juga ke Aras 2 PARKROYAL COLLECTION Kuala Lumpur. Kawasan konvensyen ini telah diubah untuk memberikan suasana dan pengalaman makan hidangan yang menarik dengan temanya Nostalgia Bazaaria Negeri.

Antara hidangan yang tersedia adalah hidangan tempatan daripada 13 negeri Malaysia yang berbeza iaitu Briyani Gam Kambing Bakar (Johor), Ikan Bakar Portuguese dan Nyonya Asam Pedas (Melaka), Nasi Kandar (Penang) dan Nasi Dagang bersama Gulai Ikan Aya (Terengganu). Tidak lupa, juadah istimewa Malaysia Timur – seperti Ambuyat (Sabah) dan Ayam Pansuh dan Umai Ikan (Sarawak). 









Anda boleh memilih pelbagai hidangan daripada gabungan budaya dan masakan dari seluruh Malaysia semasa anda berbuka puasa! 

Harga Buffet Ramadan: Nostalgia Bazaaria Negeri adalah  berharga RM128 bersih, dan percuma untuk kanak-kanak di bawah 6 tahun.




Untuk tempahan, sila hubungi kami di untuk membuat tempahan, hubungi mereka di +603-2782 8493 / 8411 / 8391 / 8465 / 8491 / 8413.

Tentang PARKROYAL COLLECTION Kuala Lumpur ;

PPARKROYAL COLLECTION Kuala Lumpur merupakan sebuah hotel reka bentuk biofilik Pan Pacific Hotels Group yang pertama di Malaysia. Hotel ini terletak di Jalan Sultan Ismail, jalan membeli-belah yang sibuk di tengah-tengah kosmopolitan Bukit Bintang di Kuala Lumpur.

  • Lokasi PARKROYAL COLLECTION pertama di luarSingapura untuk Pan Pacific Hotels Group.
  • Lokasi utama di kawasan membeli-belah yang bergaya di Bukit Bintang.
  • Kehijauan Skyrise yang terdiri daripada 78 penanam langit dan teres bumbung yang menghijaukan membentuk 13,000 kaki persegi (1,200 meter persegi) tumbuhan dan pokok.
  • 527 bilik dan suite.
  • Peralatan mandian dalam bilik yang boleh terbiodegradasi
  • Restoran Thyme yang menjamu selera sepanjang hari, menyajikan gabungan masakan tempatan dan barat yang bersumberkan secara mampan.
  • Botanist Lounge and Bar, yang terletak di lobi menyajikan minuman inovatif dengan bahan-bahan tempatan.
  • Skye Chill ialah ruang yang tenang pada siang hari dan ruang istirahat teres yang menenangkan pada waktu malam.
  • Lantai kesihatan khusus yang terdiri daripada spa St. Gregory, gimnasium, studio kecergasan dan kolam renang.
  • 1,664 meter persegi ruang mesyuarat dan acara serba boleh.
  • Dua bilik tarian siling tinggi terkini yang menampilkan dinding video LED.
  • Tiga ruang sosial bersepadu bebas terletak di Aras 1.

PARKROYAL COLLECTION

Lokasi : Jln Sultan Ismail, Bukit Bintang, 50250 Kuala Lumpur, 
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

SEKIAN

1 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post