Klinik Dr Bazilah Tawarkan Rawatan Atasi Muka Kendur

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Klinik Dr Bazilah Tawarkan Rawatan Atasi Muka Kendur

Wajah atau kulit muka merupakan sesuatu yang sangat penting  setiap individu. Mempunyai kulih wajah yang cantik dan bersih daripada sebarang cela merupakan impian setiap orang. Mempunyai wajah yang cantik dan bersih pastinya dapat memberi keyakinan yang lebih terutamanya dalam berhadapan dengan orang ramai. 

Semakin bertambah umur, pastinya beberapa aspek seperti muka kendur (saggy face) akan mula kelihatan. Saggy face atau muka kendur adalah sesuatu yang semula jadi terjadi dalam proses penuaan.

Klinik Dr Bazilah Tawarkan Rawatan Atasi Muka Kendur

Terdapat beberapa sebab dan faktor yang menyebabkan muka semakin kendur dan antaranya adalah :-

  • Kehilangan keanjalan kulit: Apabila usia meningkat, kulit kita menghasilkan kurang kolagen dan elastin, yang merupakan protein penting yang bertanggungjawab untuk mengekalkan keanjalan dan ketegasan kulit. Pengeluaran protein yang berkurangan ini menyebabkan kulit menjadi kurang tegang dan lebih terdedah kepada kendur.
  • Faktor gaya hidup: Tabiat gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok, diet yang buruk, kurang bersenam, dan penjagaan kulit yang tidak mencukupi juga boleh menyumbang kepada penuaan pramatang dan kulit kendur.
  • Kerosakan akibat matahari: Pendedahan berpanjangan kepada sinaran ultraungu (UV) daripada matahari boleh merosakkan kolagen dan gentian elastin dalam kulit, mempercepatkan proses penuaan dan menyebabkan kendur pramatang.

Walaupun muka kendur adalah bahagian semula jadi penuaan, langkah pencegahan tertentu boleh membantu melambatkan prosesnya, seperti menggunakan pelindung matahari setiap hari, mengekalkan gaya hidup sihat dan mengikuti rejimen penjagaan kulit yang termasuk melembapkan dan menggunakan produk dengan bahan aktif seperti retinoid dan antioksidan. 

Selain itu, terdapat pelbagai prosedur dan rawatan kosmetik yang tersedia yang boleh membantu memperbaiki kekenduran muka, seperti Hifu, Threaflift, Hyaluronic acis dan juga Collagen stimulator.

RAWATAN ATASI MUKA KENDUR DI KLINIK DR. BAZILAH

Klinik Dr Bazilah Tawarkan Rawatan Atasi Muka Kendur

Sekiranya anda berada di sekitar Lembah Klang, anda sarankan untuk anda yang mempunyai masalah saggy face ini  ke Klinik Dr. Bazilah. Dengan cawangan kliniknya yang terletak di Bandar Baru Bangi, Shah Alam dan Kuala Lumpur,  anda boleh dapatkan rawatan terbaik kerana Klinik Dr Bazilah adalah salah satu klinik kulit dan estetik terbaik di Kuala Lumpur dan Selangor.

Untuk maklumat, Dr Bazilah merupakan seorang pengamal kesihatan bertauliah dan mempunyai lesen di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) serta menawarkan pelbagai rawatan daripada penyakit biasa secara amnya sehinggalah kepada masalah kulit dan rambut.

Klinik Dr Bazilah Tawarkan Rawatan Atasi Muka Kendur

Perkhidmatan rawatan yang disediakan termasuk
  • Rawatan jerawat
  • Rawatan parut jerawat
  • Ekzema
  • Psoriasis
  • Alahan
  • Pigmentasi Kulit
  • Penyingkiran rambut
  • Masalah rambut/rambut gugur
  • Estetik
  • Kulat
  • Pembedahan Kecil - penyingkiran tag kulit, penyingkiran ketuat, kalus, penyingkiran tahi lalat, penyingkiran granuloma piogenik
  • Penyakit Menular Seksual - Sifilis, jangkitan herpes, gonorea, klamidia

Klinik Dr Bazilah Tawarkan Rawatan Atasi Muka Kendur

Lebih 17,000 pesakit dan pelanggan dengan lebih 9,000 rawatan telah berjaya dijalankan di Klinik Dr Bazilah dengan 4 orang doktor yang bertauliah. 

Sekiranya anda mempunyai masalah muka kendur, adalah penting untuk berunding dengan pegawai perubatan atau doktor bertauliah untuk menentukan pendekatan dan cara penyelesaian terbaik untuk tampil lebih cantik dan lebih muda. 

Untuk urusan temujanji dan juga informasi lanjut berkenaan Klinik Dr Bazilah ;

WhatsApp : wasap.my/60196571563
Temujanji : http://temujanjidrbazilah.wasap.my
 
Website : www.klinikdrbazilah.com
Facebook : www.facebook.com/klinikdrbazilah
Instagram : www.instagram.com/klinikdrbazilah

Klinik Dr. Bazilah Tawarkan Rawatan Atasi Muka Kendur

CAWANGAN - CAWANGAN KLINIK DR BAZILAH

 
Klinik Dr Bazilah Bangi
C 10 G, Plaza Paragon Point, Jalan Medan
Pusat Bandar 5 Seksyen 9, Bandar Baru Bangi
43650 Selangor
No Tel : 03-8922 9681 / 0111-590 5931
 
Klinik Dr Bazilah Shah Alam
R-02-01, Emira, Jalan Akuatik A13/64A,
Seksyen 13, Shah Alam,
40100, Selangor.
No Tel : 03-5035 7359
 
Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur
(Klinik Kulit / Aesthetik / Rambut / Jerawat / Jeragat)
Unit A1-10, Level 1 Puncak Sentul,
8, Jalan Sentul Pasar,
51000 Kuala Lumpur.
No Tel : 013-817 7005

SEKIAN

1 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post