Hidup Dengan Stress



Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Cuti pertengah semeester telahpun bermula. Bagi kebanyakan rakan-rakan angah,ramai yang sudah pulang ke pangkuang keluarga masing-masing. Hanya angah dan beberapa lagi sahaja yang masih berada di fakulti dan masih lagi dalam mood prektis instrument.
Memandangkan konsert ulang tahun Fakulti Muzik akan diadakan pada hari ahad ini,maka angah tidak dapat pulang pada amsa yang sama seperti sahabat-sahabat angah yang lain. Walaubagaimanapun,angah tak rasa amcam nak balik rumah sangat. 

Sebenarnya buat masa sekarang ini angah sangat-sangat stress. Kalau pada awal bulan 12 dahulu angah excited bila mana dapat juga untuk perform di sebuah dewan yang paling berprestij di Malaysia,tetapi sekarang angah dah mula rasa stress dengan kehidupan. Macam-macam ujian dan masalah angah hadapi seorang diri.

Angah bukannya jenis yang suka ceritakan amsalah sendiri kepada orang lain. Sebab rasnaya lebih baik kita ikhtiar dahulu masalah itu,sebelum meminta bantuan orang lain. Tetapi kadang-kadang bila dah terlampau memendam,rasanya sudah tak mampu nak tersenyum paksa di hadapan orang lain.

Sekian. 
 

 

7 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Kongsi di sejadah.. Insha Allah... DIA akan tenang kn hati angah... Kdg tak perlu luahkan pd sesiapa... Cukup pada DIA yg sentiasa di sisi kita...

    ReplyDelete
  2. Banyakkan istighfar, lepas solat fardhu, apa kata buat solat hajat. Minta Allah permudahkan urusan, lapangkan fikiran, kurniakan kesabaran. In shaa Allah, lama2 nanti okaylah tu. Sabar banyak2.

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post