Misteri : Mati Hidup Semula?



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


"In 1930 , a 4 year-old named Shanti Deva from Delhi , India , Told her parents that she had once lived in a place called Muttra (now known as Mathura), that she had been a mother of three , who died in childbirth , and that her previous name was Ludgi. Because the girl continually related the story , her parents investigated. It turned out there was a village called Muttra , and that a woman named Ludgi had recently died there. They took Shanti to the village where she began to speak the local dialect and recognized her previous-life husband and children. She even gave twenty four accurate statements matching confirmed facts about Ludgi's Life."

Sebuah cerita misteri klasik yang mengisahkan tentang seorang budak berumur 4 tahun iaitu Shanti Deva yang memebritahu kepada ibubapanya bahawa dia pernah tinggal di Muttra, pernah menjadi ibu kepada tiga orang anak , dan namanya sbeelum ini ialah Ludgi.Bila disiasat , sememangnya wujud nama tempat tersebut , serta cerita yang diceritakan oleh budak itu adalah benar belaka. Budak tersebut telah memebrikan 24 fakta yang tepat berkenaan kehidupan Ludgi.
 Siapa Budak Itu?

Lahir hidup semula? Sememangnya cerita sebegitu memang wujud dalam kepercayaan agama lain. Angah pernah lihat satu filem berkenaan orang yang mati , kemudian hidup semula sebagai orang lain. Mungkin bagi kepercayaan diorang , ianya tidak mustahil. Ada juga orang yang cakap ," Nanti bila di kehidupan lain , aku harap aku dilahirkan dengan perangai yang lebih baik."
Tetapi dalam agama Islam , rasanya perkara ini tidak benar. Sebab apa , selepas kita mati , kita telah masuk ke dalam alam lain. Iaitu alam barzakh. Jadi , sama ada untuk percaya atau tidak percaya , rasanya anda semua sudah boleh berfikir. Kemungkinan cerita di atas hanyalah rekaan sahaja memandangkan ia berlaku ketika tahun 1930. Apa -apa pun... percayalah bahawa setiap yang hidup pasti akan mati..

Sekian. 

2 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post