Riadah Ahad : Taman Botani Negara Shah Alam


Assalamualaikum dan salam sejahtera




Di pagi hari Ahad yang sungguh indah , aku telah ke Taman Botani Negara Shah Alam. Aku pernah ke sini pada Hari Sukan Negara 2016 yang lalu. Sepatutnya , pagi hari cuti yang sangat nyaman, cuaca pulak sejuk , aku pastinya akan tidur sahaja di rumah sewa.
Tapi bila memikirkan balik , baik aku pergi beriadah. Inilah masanya , nanti di penghujung semester , keadaan mesti sudah tidak mengizinkan. Dengan assignment yang banyak , aku rasa tak sempat nak beriadah kerana masa untuk berehat telah menjadi sikit. 



Riadah kali ini sama seperti ketika tahun lalu , iaitu berbasikal. Terdapat sedikit perbezaan berbanding tahun lepas. Tahun ini , diwajibkan untuk semua memakai topi keselamatan atau 'helmet'. Disediakan helmet bagi semua penunggang basikal.
Selain itu , dalam entri yang lalu aku menceritakan bahawa kadar sewaan basikal adalah RM10. Kini , tiada lagi basikal kadar sewaan sedemikian. Paling murah boleh anda dapat adalah RM15. Agak mahal , tetapi bagi aku ianya berbaloi dengan keadaan basikal yang agak baru dan selamat.

Di hari cuti sebegini , dapat dilihat begitu ramai pengunjung berbilang bangsa dan agama. Kanak-kanak juga dibawa untuk melawat kawasan taman botani ini. Alhamdulillah , hampir 3 jam aku berada di sini , sudah berliter-liter peluh telah aku keluarkan.

Sekian. 

2 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Lebih suka riadah waktu pagi ..kebanyakkan tak ramai berbanding waktu petang

    ReplyDelete
  2. alamak mahal nya basikal tu...takpe laa demi menikmati alam...apa pon boleh!

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post