Review Novel FIXI : Puaka by Sahidzan Salleh



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Tajuk : Puaka
Penulis : Sahidzan Salleh 
Keluaran : Feburari 2018

Sinopsis

"Setelah menjalani latihan praktikal di sebuah ladang, tiga sahabat - Amirul, Roslan dan Malik - telah pergi ke sebuah hutan dan bertemu dengan seekor jembalang bernama Jack D dalam sebuah banglo mistik. Jack D menawarkan hidup yang gemilang kepada mereka bertiga dengan syarat mereka membuat perjanjian dengannya dan membawa seorang manusia untuk dikorbankan.

Tujuh tahun kemudian:

Setelah menikmati segala kesenangan dan impian masing-masing sebagai pengarah filem, pelakon dan novelis, salah seorang daripada mereka telah dilaporkan hilang dan isterinya mati dibunuh. Inspektor Hasbi pun muncul memulakan siasatan mencari lelaki hilang, dalang pembunuhan dan setan."



via GIPHY

Review : 

Novel ini bagi aku sebuah novel yang berlainan berbanding novel seram yang lain walaupun tajuknya sahaja sudah membuatkan anda berfikir bahawa ianya pasti seram. Tahap keseraman bagi novel ini bagi aku berada di suatu level yang lain. Unsur mistik yang penuh sifat kemodenan dan boleh dikatakan agak lucu.

Pengajaran daripada novel ini juga sangat jelas. Pengakhiran novel ini pula sangat tidak dijangka. Bukan seperti novel-novel yang lain. 

............................................................

Sekian


3 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post