Badminton BWF Ranking Week 36 (2022)

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Sudah lama rasanya tak update tentang Badminton. Antara salah satu artikel tetap yang kebiasaannya diupdate adalah artikel perkongsian tentang ranking mingguan bagi Badminton yang dikeluarkan oleh BWF (Badminton World Federation). Kali terakhir diudpate dalam blog ini adalah pada tahun 2018 yang lalu. Maaf, kerana melupakan tentang badminton buat seketika. 


Ranking terkini iaitu minggu ke 36 telah dikeluarkan oleh BWF dan menyaksikan beberapa perubahan yang berlaku bagi semua kategori. Berikut adalah ranking dan kedudukan pemain Badminton bagi TOP 10 untuk semua kategori.

BADMINTON BWF RANKING WEEK 36 (2022)


MEN SINGLE'S 


WOMEN SINGLE'S



MEN DOUBLE'S


WOMEN DOUBLE'S


MIXED DOUBLE'S

Untuk TOP 10 bagi semua kategori, hanya 3 sahaja wakil Malaysia iaitu 1 bagi Men Single's manakala 2 lagi dari Men Double's. Terdapat beberapa perubahan bagi semua kategori kecuali Mixed Double's dimana kedudukan tidak berganjak.


BADMINTON MALAYSIA RANKING WEEK 36 (2022)

MEN SINGLE'S

WOMEN SINGLE'S


MEN DOUBLE'S


WOMEN DOUBLE'S



MIXED DOUBLE'S


Untuk pemain Malaysia pula bagi Men Single's hanya 3 wakil dengan kedudukan 50 teratas. Untuk Women Single's hanya 1 wakil dalam kedudukan 50 teratas iaiatu Kisona Selvaduray.  Bagi Men Double's pula terdapat 4 (tolak Goh V Shem & Tan Wee Kiong) wakil didalam kedudukan 50 teratas. Bagi Women Double's juga terdapat 4 (tolak Vivian Hoo & Yap Cheng Wen) wakil untuk kedudukan 50 teratas. Akhir sekali, untuk Mixed Double's pula terdapat 5 wakil (tolak Chan Peng Soon & Goh Liu Ying) untuk kedudukan 50 teratas.

RUJUKAN ;

0 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment (0)

Previous Post Next Post