Badminton BWF Ranking Week 40 (2022)

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Kembali lagi dengan kedudukan terkini bagi pemain Badminton untuk minggu ke 40. Kedudukan pemain Badminton dimuat naik dan berubah bagi setiap minggu dan dikeluarkan oleh badan BWF (Badminton World Federation). 


BADMINTON BWF RANKING WEEK 40 (2022)

MEN'S SINGLES

WOMEN'S DOUBLES



MEN'S DOUBLES



WOMEN'S DOUBLES


MIXED DOUBLES


Untuk mingu ke 40 ini tidak terdapat anyak perubahan pada utama dunia. Untuk Men's Singles, Loh Kean Yew dari Singapura naik dua kedudukan ke tangga 5 manakala Kento Momota dari Jeupun jauh dua kedudukan kepada tangga ke 7. 

Untuk Women's Singles pula kedudukan berubah bagi tempat ke 8 dan 9 diantara Pornpawee Chocuwong dan Nozomi Okuhara.

Bagi Men's Doubles pula gandingan Marcus Fernaldi Gideon/ Kevin Sanjaya Sukamuljo dan Aaron Chia/Sooh Wooi Yik naik 1 anak tangga, manakala beregu Lee Yang/Wang Chi-Lin dan Hendra Setiawan/Mohammad Ahsan masing-masing turun satu anak tangga.

Untuk Women's Doubles pula kedudukan hanya berubah bagi tempat pertama dan kedua. Manakala bagi Mixed Doubles pula kedudukan berubah bagi tempat 7,8,9,10 melibatkan beregu Thom Ciqguel/Delphine Delrue dari Perancis, Mark Lamsfuss/Isabel Lohau dari Jerman, Seo Seung Jae/Cha Yu Jung dari Korea Selatan dan Tan Kian Meng/Lai Pei Jing dari Malaysia. 

BADMINTON MALAYSIA RANKING WEEK 36 (2022)


MEN'S SINGLES



WOMEN'S SINGLES



MEN'S DOUBLES



WOMEN'S DOUBLES



MIXED DOUBLES


Untuk pemain Malaysia pula  tidak banyak perubahan bagi kategori Men's Single dimana hanya 3 orang sahaja pemain didaam linkungan kedudukan 50 terbaik. Bagi Women's Singles pula menyaksikan perubahan yang positif terutamanya pada Goh Jin Wei yang kini memegang kedudukan terbaik bagi kategori ini. Terdapat 2 orang di dalam kedudukan 50 terbaik.

Kategori Men's Doubles pula menyaksikan beregu no 1 Aaron Chia/Sooh Wooi Yik meningkat ke kedudukan ke 4 dan untuk kedudukan 50 terbaik terdapat 6 beregu Malaysia. Untuk Women's Doubles pula tidak banyak perubahan yang berlaku manakala bagi kedudukan 50 terbaik hanya terdapat 3 sahaja beregu.

Bagi kategori Mixed Doubles pula menyaksikan beregu Tan Kian Meng/Lai Pei Jing dikedudukan 10 terbaik. Untuk 50 kedudukan terbaik pula menyaksikan 5 beregu dari Malaysia. 

0 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment (0)

Previous Post Next Post